"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Monday, December 10, 2012

Move to Metal One Corporation..

Helloooooooo everbodeyhhhh!!
Dah lama x update blog ni.dah bersarang dahh..(macam la ade org nak baca kan blog ku ini)..hohoho..
Anyway my new entry is about my new job..Dah lama pon move ke company baru ni since June haritu..now dah dekat 6 bulan ku kerja di sini..Nak tau company ape???..Tadaaaaa...


 
Mesti korang xtau kan ni company ape..huhu..ku dulu pon x pernah tau wujudnye company ni..adess..Actually company ni adelah one of Mitsubishi Group..Menjalankan aktiviti trading steel to Proton and others.
 
Kat company ni ade 11 orang je staff termasuk aku. 4 orang Melayu, 4 orang Cina, 2 orang India dan 1 orang Jepun.huuuu..
 
Boss ku adelah org Jepun..haiyaaa..mula2 mmg susah nak faham die cakap ape.nak2 org Jepun ni mmg kureng sikit cakap omputihnye.kalau mereka cakap omputih,mmg omputih broken.kalau korang cakap advance sikit omputih,sure mereka x faham..(bagus la mereka x terer cakap omputih, since aku pon Oh My English jugak..)hoho..
 
Pengalaman baru bg aku keje kat sini..coz aku kerja bahagian AP..kalau dulu AR,sekarang ni sibuk dgn payment je..and paling best bila kene berkomunikasi tru email dgn HQ di Jepun. Memang selalu ade misunderstanding.huhu.but lama2 kita pon dah faham cara dyorang. So,everything become easier. Cuma satu je,orang Jepun ni memang sgt cerewet dan teliti.huuuu..And paling best,ku selalu kene pergi bank, LHDN,KWSP dan Perkeso tuk buat payment di hantar oleh Driver..cewahhhh..ade driver tuu.haha..
 
Btw..Good Luck Shima kat tempat kerja baru.Semoga kekal yee..haha!


No comments: