"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Friday, December 26, 2014

Kerana: Alleycats


Kerana kau ku masih di sini
Kerana kau ku bisa menangis
Dan kerana kau yang menghancurkan
Ku tiada berteman
Terkenang wajah mu aku pilu

Selangkah ku tersebut nama mu
Tak terasa jiwa ku dipalu
Oleh rindu dan dendam pada mu
Dan ketika ini dan di saat ini
Dimanakah dikau

Kau puja bulan yang mengambang
Kau pinta bunga yang di taman larangan
Kau sendakan ku punya perasaan
Dan kau menyatakan bahawa cinta ini
Hanyalah permainan

Mengapakah tak kau rasa
Bukan paras supa yang sangat ku pinta

Tapi hati yang dapat merasa
Yang kesedihan ini tak lain
Hanyalah kerana mu

Mengapakah ku diluka
Mengapakah harus ku tanggung semua ini
Tidakkah kau merasakan
Kesedihan ini tak lain hanyalah kerana mu

Masih Mencintainya: Papinka


Jika teringat tentang dirimu
Berlinang air mataku
Ku rindu saat-saat bersamamu
Kasih sayangmu padaku

Kini kau bukan milikku
Dan berakhir sudah cintaku
Biarkan saja hatiku bicara
Ku masih sayang padamu

Aku selalu mendoakanmu
Agar kau bahagia
Bersama dirinya selamanya

Mengapa mudahnya hatimu mendua
Ku lapangkan dada walau aku terluka
Semoga bahagia bersama dirinya
Karena kau telah memilih dia

Betapa sakitnya apa yang ku rasa
Tuhan kuatkanlah hatiku yang terluka
Semoga ku bisa tuk melupakannya
Karena ku masih mencintainya

Kini kau bukan milikku
Dan berakhir sudah cintaku
Biarkan saja hatiku bicara
Ku masih sayang padamu

Aku selalu mendoakanmu
Agar kau bahagia
Bersama dirinya selamanya
wooo wooo

Mengapa mudahnya hatimu mendua
Ku lapangkan dada walau aku terluka
Semoga bahagia bersama dirinya
Karena kau telah memilih dia

Betapa sakitnya apa yang ku rasa
Tuhan kuatkanlah hatiku yang terluka
Semoga ku bisa tuk melupakannya
Karena ku masih mencintainya

Wednesday, December 24, 2014

Alasan Untuk Bahagia-Asfan Shah


Seperti mentari kan hilang
Mengikut jejakku menghapus bayangmu
Teruslah ku membawa cinta
Jauh dariku jauh darimu
Dan tak bisaku mengerti
Semua terjadi harus begini

Kini yang tinggal hanya
Sisa-sisa kisah yang terindah
Dan hitam tiba membawa derita

Sejujurnya masih ada rasa cinta
Yang tak akan putus
Kerna alasanmu untukku bahagia
Seharusnya kau sedari
Separuh jiwaku akan mati
Yang tinggal hanya
Alasan untuk bahagia

Tuesday, December 23, 2014

23 Disember 2014 @1750

Percaya,
Allah yang bagi segala rasa
Yang muncul dalam hati
Walaupun perasaan itu
Sangat sukar untuk kita lawan
Tapi yakin
Mesti Dia ingin mengajar kita sesuatu

Dan akhirnya,
Hanya pada Allah kita berharap

#latahzan

Monday, December 15, 2014

15 Disember 2014 @1300

Dalam dunia ni ada dua jenis orang. Pertama orang yang bertuah. Kedua orang yang bodoh. Dan aku adalah orang yang bodoh itu. Selama ini menunggu lama orang yang disayangi. Sentiasa ada dengan dia dan sentiasa setia bersamanya. Tapi bila mana dia mula nampak dunia luar, punyai ramai kawan, mengenali orang lain dan mula berasa selesa dengan kehidupannya yang sekarang, dia dah lupakan aku. Mula tidak terima aku seadanya. Mempersoalkan itu dan ini. Walaupun aku bodoh, tapi aku masih punya hati.


Masih ingatkah kau pada pesananku yang ini, "Jangan nakal-nakal. Nakal bila sayang dah tak de je".. Lantas kau jawab, "Tampar mulut nak? Tak suka sayang cakap macam tu.B tak kan nakal.."

Masih ingatkah pada pesananku satu masa dahulu,"Nanti kalau dah senang jangan lupa sayang eh"..Lantas kau menjawab; "B janji tak lupa"..

Hari ini Allah baru mengujimu sedikit, dan kau mula lupakan siapa orang yang sentiasa bersamamu tanpa mengenal erti jemu. Aku tidak tahu bagaimana bila Allah mengujimu dengan ujian yang lebih besar. Aku cuma terkilan kerana aku lah insan yang sentiasa bersamamu itu.

Dan pesanku hari ini untuk kau; "Jangan lupa diri.Hidup ini masih terlalu jauh untuk kau hadapi. Ianya seperti roda. Kadang kala di atas, dan satu ketika di bawah. Sama ada kau di atas atau di bawah, ujian itu tetap ada. Cuma satu yang perlu kau perhatikan, siapa yang akan bersama kau ketika kau di atas dan siapa yang akan kekal dengan kau ketika kau di bawah.Di masa itu kau akan mula tersedar siapa yang kau telah tinggalkan ketika kau di atas dan siapa yang kau masih perlukan ketika kau di bawah.."


"Perempuan di uji bila lelaki tidak punyai apa-apa. Tetapi lelaki di uji bila mana dia punyai segalanya"

#mendongakkelangit
#dibawahlangityangsama
#tiadadendamdihati
#senyummeskipunpahit
#mendoakanyangterbaik
#janjiAllahitupasti

Friday, December 12, 2014

Bila mana kedua-duanya di uji~


Sangat bangga dengan kawan-kawan yang tabah dan kuat hadapi dugaan ketika bertunang dulu. Sehingga akhirnya, mereka sah mengikatkan hubungan mereka sebagai pasangan suami isteri. Selalu mendengar dugaan yang mereka hadapi malah lagi hebat. Ada yang mengalami kemalangan yang kesan nya sehingga hari ini masih ada, ada yang berhadapan dengan masalah ke dua-dua belah keluarga, masalah kewangan dan sebagainya. Alhamdulillah, mereka dan pasangan kuat mempertahankan hubungan mereka, mencari penyelesaian demi penyelesaian dan yang paling penting, doa pada Dia. 


Tapi tidak pada hubungan ini yang berakhir sekelip mata setelah banyak persiapan yang sudah disiapkan. Betul kata orang, dugaan bertunang ni memang kuat. Kalau kita kuat, maka sampai lah ke jinjang pelamin. Kalau tak kuat, maka berakhirlah di pertengahan jalan. Terkilan dan kecewa dengan apa yang dah berlaku. Terkilan bila mana Allah menjentikkan dia dengan sedikit ujian dan dugaan dan akhirnya dia gagal dengan ujian itu. Gagal mempertahankan hubungan itu. Dan aku juga akhirnya gagal juga mempertahankan hubungan itu . Bezanya, hanya yang aku terkontang-kanting keseorangan berusaha mempertahankan hubungan ini  sehabis daya. Siapa yang tidak mahu mempertahankan hubungan yang semakin hampir ke ijab dan qabul. Siapa sahaja akan berusaha apa sahaja selagi termampu. Siapa sahaja akan berusaha kerana rasa sayang dan cinta yang masih ada.

Dan hari ini, Allah menguji aku lagi sekali dengan segala kekecewaan dan kesakitan dari apa yang dah berlaku.


Memang pada mulanya tersangat marah, tersangat sakit dan tersangat kecewa. Sakit bila terus-terusan dipersalahkan tapi lagi sakit bila mengetahui satu persatu kebenaran yang muncul. Dengan setiap perbuatan dan kata-kata yang dikeluarkan. Sehingga ingin menyematkan perasaan benci, dendam dan mendoakan yang tidak elok. Tapi aku masih ingat DIA.Masih punya hati dan perasaan. Masih tahu menghargai. Kenapa perlu benci, dendam dan mendoakan yang tidak elok pada orang yang pernah hadir dalam hidup kita?yang pernah membahagiakan kita?yang pernah buat kita tersenyum?yang pernah menjaga dan mengambil berat terhadap kita?yang pernah kita sayang dan rindu?yang pernah menjadi sebahagian dari hidup kita?Kita tidak akan pernah benci orang yang kita sayang.Kita tak kan pernah ingin tengok orang yang kita sayang jatuh tersungkur dan menderita, menangis dan tidak bahagia. Sebab DIA anugerahkan kita dengan perasaan sayang yang mengatasi semuanya. Biarlah aku sahaja yang ingat semua itu, siapa dia dalam hidup aku selama ini.Sematkan sahaja dalam diri..” Bahawa apa sahaja yang dia telah lakukan , itu antara dia dengan Allah”.Anggap sahaja dia tidak sedar apa yang dia dah buat. Anggap sahaja dia gagal dalam ujian yang diberikan.Anggap sahaja dia terlalu mengikutkan hati. 



Hari ini, aku makin tenang. Makin boleh menerima semua ini. Makin redha. Setiap kali perasaan marah dan benci itu datang, aku teringat pesan kawanku, Mezi..


”Shima, tak salah untuk kau mengingatkan diri kau apa yang dia dah lakukan. Tapi jangan membenci. Jangan salahkan diri awak dan jangan terlalu salahkan dia juga. Awak sedang di uji dan dia juga sedang di uji ketika itu dan hari ini..”


Betul..masing-masing ketika itu sedang diuji. Tapi gagal.




Hari ini yang ada cuma rasa terkilan, kecewa dan sedih bila mengenangkan semuanya berakhir setelah banyak ujian dan dugaan yang diharungi bersama selama ini. Bila mengenangkan semua persiapan yang dah siap. Bila mengenangkan kemanisan  dan kegembiran di hari pertunangan. Bila mengenangkan harapan dan impian yang dibina bersama musnah. Betul kata orang..


 “Merancang itu bagus tapi jangan terlalu berharap.Terutama pada manusia.Simpan sedikit dihati kesederhanaan,moga bila jatuh nanti tidak terlalu sakit..” 


Sekarang aku sudah rasakan sakit itu.Kerana terlalu berharap pada manusia. Kesilapan aku di situ.Aku sendiri yang perlu susah payah untuk bangkit menghadapi semua ini. Kadang-kadang terfikir apa perasaan dia bila jadi begini. Apa perasaan dia buat begini. Kenapa dia buat macam ni. Mana hati dan perasaan dia. 

Tapi tak apa lah. .

Dia berhak untuk kebahagiaan dia sendiri. Di saat dia tidak lagi rasa bahagia dengan aku, dia berhak tinggalkan aku dengan apa cara sekali pun untuk mencari kebahagiaan dia sendiri. Biar kan dia terbang bebas mencari kebahagiaan dia. Kenapa nak paksa orang untuk menyayangi kita sedangkan perasaan sayang itu dah mati untuk kita. Macam mana dia nak hidup bahagia dengan kita. Walaupun sakit, aku tetap mahu orang yang pernah menjadi sebahagian dari hidup aku bahagia. Aku kena belajar ikhlas kan diri aku untuk lepaskan dia setelah aku dah berusaha mempertahankan semuanya. Aku akan bahagia bila dia bahagia walaupun bukan dengan aku.




Kepada di luar sana yang akan bertunang atau pun telah bertunang, ingat..pertunangan bukan sesuatu yang boleh di buat main dan dipandang remeh. Kerana ianya melibatkan keluarga.Bukan satu sahaja keluarga tapi dua belah keluarga. Setiap dugaan yang datang, bertahanlah. Bersama-samalah menghadapi dugaan itu. Jangan biarkan satu pihak sahaja yang berusaha mempertahankan hubungan itu. Setiap masalah dan dugaan yang datang, berbincang dan berkomunikasilah dengan betul. Jangan cuba lari dari masalah, jangan terlalu pentingkan diri sendiri,jangan terlalu ego,jangan terlalu ikut hati dan jangan terburu-buru buat keputusan. Ingatlah tujuan anda bertunang. Ingat susah payah dan janji setia bersama selama perhubungan itu.Ingat bahawa anda sudah melangkah setapak dalam ahli keluarga tunang anda. Setiap apa keputusan yang dibuat mestilah melibatkan kedua-dua keluarga. Hormati mereka. Maruah mereka dan hati mereka.Tolong punyai rasa tanggungjawab dalam diri. Tanggungjawab itu penting.


Bertunang bukannya lagi masa untuk mencari kekurangan antara satu sama lain. Bukannya lagi masa untuk mencari lelaki/wanita lain. Bertunang adalah masa di mana anda menyediakan diri anda untuk lebih menghargai dan menerima kebaikan dan keburukan pasangan anda. Untuk punyai rasa lebih bertanggungjawab dalam setiap perkara. Untuk punyai lebih kekuatan dalam menghadapi setiap dugaan dan godaan. Jangan jadikan itu semua alasan untuk memutuskan pertunangan itu. Jika dahulu anda boleh terima, kenapa sekarang menjadikannya sebagai alasan. Jika dulu boleh setia, kenapa sekarang mencari yang lain. 

Jangan berjanji..jangan membina impian dan harapan sekiranya pada akhirnya kita sendiri yang musnahkannya. Jangan melukakan hati orang lain jika kita tak nak disakiti kemudian hari. Sakit sangat bila hati dilukai..Susah sangat nak bangkit. Lagi susah kalau kita betul-betul sayangkan orang yang menyakiti kita tu. 


Ye..Memang jodoh itu ditangan Allah tapi berusaha lah bersama-sama dahulu untuk memperbaiki hubungan itu. Allah tak suruh kita menyerah tanpa berusahakan?

Kepada yang sedang bersedih..tak apa lah..Anggap sahaja ini bahagian kita. Mahu atau tidak, kita perlu hadapi.Perlu kuat.Perlu bangkit.Allah tak kan berikan ujian ini jika kita tak mampu.Kalau Allah kata kita mampu, kenapa kita nak persoalkan diri kita yang kita tak mampu? Allah kan ada. DIA tak pernah tinggalkan kita.Berdoalah pada DIA.Jangan putus asa.Bila mana Allah belum makbulkan doa kita,yakinlah DIA lebih tahu.Husnuzon..Bersangka baik..Memang sedih..memang kecewa..memang sakit..tapi Insyaallah semuanya akan baik.Kalau nak menangis, menangislah tapi jangan sampai memudaratkan.


Memang susah nak buang perasaan sayang dan cinta dalam diri. Setiap mana kita pergi, setiap apa kita buat, mesti teringat. Terkadang rindu tu terlalu kuat. Lagi susah kalau semua perasaan bercampur. Sedih+kecewa+marah+terkilan+sayang+cinta+rindu. Memang susah nak lawan semua perasaan itu. Tapi apa pilihan yang kita ada? Berbaliklah pada DIA. Kalau sedih,kalau kecewa,kalau marah katakan pada DIA.Agar terubat segala rasa itu. Kalau sayang,kalau rindu katakan juga pada DIA agar DIA sampaikan. Ingat, kita dah tak boleh buat apa-apa dah. Benda dah jadi dan dia bukan milik kita lagi. Dia dah buang kita jauh dari hidup dan hati dia. Cakap pada diri..Dia dah tak sayang kita,dia dah tak nak kita,dia dah tak perlukan kita,dia dah buang kita,dan dia dah tak pedulikan kita lagi. Lepaskan dia dari hati kita. Cuba lah perlahan-lahan..

Redha itu susah..tapi belajarlah. Hari dari demi hari, pasti redha itu akan ada dalam diri. Memang susah nak menerima apa yang dah jadi. Tapi belajarlah pujuk hati untuk menerima. 


#mendogakkelangit
#dibawahlangityangsama
#latahzan
#kuatlahhati
#akupujukhatisendiri
#senyummeskipunterluka

Thursday, December 11, 2014

11 Disember 2014~


Bila Allah hadirkan dia,
Dalam hidup kamu,
Jangan terlalu gembira.

Mungkin,
Kehadiran dia hanya sementara,...
Pengubat duka di hati kamu,
Atau mungkin juga,
Sebagai ujian buat kamu.

Kawal hati sebaiknya,
Jangan ada air mata yang mengalir,
Saat bibir menguntum senyum.

#mendongakkelangit 
#tiadaapayangbuatakubahagiaselainmelihatkaubahagia 
#nakalbilasayadahtakdejeingattak?
#pandangklcc
#keepyourheadupprincessyourtiaraisfalling

Tuesday, December 9, 2014

Tiada yang Sempurna~

Jawapannya sudah ada..
Terima kasih dan berharap agar kau jumpa yang sempurna seperti mahumu.sempurna seperti dirimu..
oh..maaf..agar dia yang dah kau pilih sempurna seperti mahumu.sempurna seperti dirimu~

Monday, December 8, 2014

Sabtu, 6 Disember 2014


Sabtu, 6 Disember 2014..

Terusik dengan pertanyaan dari mama. Setelah agak lama mama tak bertanya, dan hari ni tiba-tiba mama bertanya. Entah kenapa, aku pun tak tahu. Aku tahu, walaupun mama berdiam diri dan menjalani hari-harinya seperti biasa, tapi hati dan fikirannya masih memikirkan dgn apa yg dah berlaku. Dan aku tahu, walaupun aku berpura-pura ok depan mama, tapi aku tahu dia tahu apa aku rasa. Hati seorang ibu.

Mama : Ada apa-apa berita pasal dia?
Aku     : Siapa?
Mama : Dia. ******
Aku     : Ouh..tak de.
Mama  : Dia ada message?
Aku      : Ada. Hari tu.
Mama  : Dia cakap apa?
Aku      : Tak ada ape.
Mama: Sampai hari ni hati mama masih terasa. Tertanya-tanya kenapa ****** buat macam tu. Kenapa dia berubah macam tu. Sebelum ni dia tak pernah macam tu.Kenapa dia tak nak bincang dengan mama sebelum buat apa-apa keputusan. Kenapa nak ikut sangat hati dia.
Aku    : (Diam. Kelu. Sebak. Tak ada jawapan.Tahan segala rasa agar tidak jatuh setitis air mata ini depan mama)

Tak perlu ditanya lagi pada orang yang tak menghargai kita kerana belum tentu dia ingatkan kita. Belum tentu dia rasai apa yg kita rasakan. Biarlah dia bahagia dgn kehidupannya sekarang ini. Dgn pilihannya sendiri. Moga satu hari nanti dia sedar, telah banyak hati yg dia lukai.

"Melafazkan cinta dan janji setia itu mudah. Mengotakan cinta dan janji setia itu susah. Cinta dan janji setia yang hancur buat insan parah. Mencintai bukanlah bagaimana kamu melupakan dia bila dia berbuat kesalahan, melainkan bagaimana kamu memaafkan, bukanlah bagaimana kamu mendengarkan, melainkan bagaimana kamu mengerti, bukanlah apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu rasa, bukanlah bagaimana kamu melepaskan, melainkan bagaimana kamu bertahan"

Friday, December 5, 2014

#mendongakkelangit

Menyesal? - Tidak
Sakit lagi hati kau? - Kadang-kadang
Marah lagi? - Hmmm
Kecewa? - Ya
Masih menangis? - Masih
Kenapa? - Meluahkan yg tak terluah
Sampai bila? - Bila sampai waktunya nanti
Apa yang kau fikir sekarang? -Entahlah
Apa kau rasa? - Macam-macam
Apa kau nak buat? - Teruskan berdoa
Apa yang kau doa? - Biarlah hanya aku dan Dia yang tahu
Apa yg kau harapkan? -Punya rasa kuat dan tabah
Lagi? - Tak ada
Kenapa? - Sebab semuanya dah musnah
Allah tu ada kan? - Sentiasa
Yakin kan dengan Dia? - Yakin
Jadi? - Berserah sahaja pada Dia.

"Rabak dia, tersimpan kemas di-balik senyumnya yang masih manis.Tanpa kau tahu hampir sepertiga malam-malamnya terlalu sibuk dengan bisik-bisik halus yang terbang di dada langitNya..menuju Dia"

#mendongakkelangit

Thursday, December 4, 2014

Di situ ada hati yang satu~



Hati..
Tempat pendam segala rasa..
Tidak ada siapa yang tahu dan mengerti..
Gembira dia dilahirkan dengan senyuman..
Sakitnya dilahirkan dengan air mata..
Dan kadang-kadang dia terdiam tak terkata kerana apa yang dirasa terlalu mendalam..

Hati..
Kadang-kadang  kuat untuk hadapi ujian..
Tapi sejauh mana kuatnya hati..
Akan jatuh juga titisan air mata...
Hati kata tak mampu..tak kuat..
Tapi tanpa sedar hati tetap melalui setiap hari-harinya..
Yang penuh kekecewaan dan kesakitan..

Hati..
Tabahlah..
Sabarlah..
Pendamkan sahaja apa yang dirasa andai tidak daya berkata-kata lagi..
Katakan sahaja pada Dia..
Andai sakit..andai kecewa..khabarkan pada Dia..
Agar Dia pulihkan semula rasa itu..
Andai rindu..andai sayang..khabarkan juga pada Dia..
Agar Dia sampaikan..

Hati..
Jangan tipu diri sendiri..
Di mata manusia, mereka percaya..
Tapi di mata Dia..
Sungguh hanya Dia Maha Mengetahui isimu duhai hati..

Hati..
Teruskanlah melangkah..
Walaupun susah..
Walaupun payah..
Ingatlah..
Bila jatuh..Perlu bangkit..
Senyumlah meski pun pahit..

#kulihatlangit

Monday, December 1, 2014

Kerana Cinta,Kita Tahu Allah Itu Ada


"Doa adalah bahasa rindu dan cinta yang paling cepat sampai ke hati tanpa perlu didengar atau dibaca..Kerana mendoakan adalah cara mencintai yang paling rahsia.."

Kahwin dengan orang yang kita cintai itu ialah impian.
Kahwin dengan orang yang kita tidak sangka itu ialah jodoh.
Menikahi orang yang kita cintai itu ialah kemungkinan.
Mencintai orang yang kita nikahi itu satu kewajipan.
Segalanya adalah kerana Allah.
Kerana takdir yang menentukannya.

#pandanglangit

Last Chapter of 2014

Mine was ruined..
It started with a lot of happiness and beautiful story..
With one determination..
I'm trying too hard to achieve it..
In half way of 2014, I make it come true..
After many years waiting.. after many years with same determination..
And now, everything was ruined including my little heart.
Thank you for whom who ruined it.
The person i loved so much..
The person who meant so much..
Thanks for making my last chapter a perfect sad story..

 

 

Friday, November 28, 2014

Hadiah Untukmu..



Tiada hadiah terbaik selain doa dan alfatihah dariku untukmu..
Kerana hanya Tuhan mampu menjagamu untukku...

Thursday, November 27, 2014

Kalau sayang..

Berpegang pada prinsip ini:

Kalau dia sayang..dia akan terima kamu seadanya.Baik buruk kamu.Dia akan sentiasa beri peluang untuk kamu berubah ke arah lebih baik.Dia akan sentiasa membantu dan menasihati kamu untuk berubah tanpa mengenal erti jemu.
Kalau dia sayang..dia akan sentiasa bersama kamu susah dan senang. 
Kalau dia sayang..dia akan menghargai kamu dan setiap apa yang kamu dah lakukan.
Kalau dia sayang..dia akan terima dan hormat keluarga kamu seperti keluarganya sendiri.Dia tidak akan pernah mengungkit siapa keluarga kamu dan keburukan keluarga kamu.
Kalau dia sayang..dia tidak akan menduakan kamu walau secantik mana dan sehebat mana pun yang menghampirinya.Dia akan sedaya upaya menjaga batas pergaulannya dan hatinya hanya untuk kamu.
Kalau dia sayang..dia tidak akan pernah ingin melihat kamu menangis atas perbuatannya sendiri.
Kalau dia sayang..dia tidak akan pernah meninggalkan kamu seorang diri terkontang-kanting menghadapi segala masalah.
Kalau dia sayang..dia akan cuba memperbaiki setiap masalah di dalam hubungan kamu dan dia.Dia akan sentiasa berbincang bersama-sama kamu untuk menyelesaikan masalah hubungan kamu berdua.Bukannya membuat keputusan sendiri tanpa memikirkan kamu dan orang lain.
Kalau dia sayang..dia akan cuba mempertahankan hubungan kamu berdua.Bukan mendiamkan diri,melarikan diri dan menjadi lelaki pengecut.Bukan membiarkan kamu keseorangan mempertahankan hubungan ini. Dear..He will fight for it.Remember..
Kalau dia sayang..dia akan cuba pupuk semula rasa sayang dan cintanya terhadap kamu bila mana dia merasakan perasaan itu makin pudar.Bukannya mencari perempuan lain.
Kalau dia sayang..dia cuba memikirkan saat manis bersama.
Kalau dia sayang..dia cuba memikirkan setiap kebaikan kamu yang akan membuatkan dia tetap bersama kamu.Bukannya menjadikan keburukan kamu sebagai alasan untuk meninggalkan kamu.
Kalau dia sayang..dia akan rasa lebih bertanggungjawab dengan selama mana hubungan kamu dengan dia, dengan janji dan harapan yang dia berikan.Bukan hanya pada kamu tapi juga pada keluarga kamu.Kerana dia sudah pun melangkah setapak dalam keluarga kamu.
Kalau dia sayang..dia akan hormat kamu sebagai seorang perempuan.Maruah kamu.Dia tidak akan pernah buat kamu seperti sampah.Bila dia perlu,dia jaga kamu elok-elok.Bila dia rasa tidak perlu,dia buang kamu begitu sahaja.Kerana dia perlu sedar,bahawa dia juga lahir dari rahim seorang perempuan.
Kalau dia sayang..dia tidak akan melukakan kamu..
Kalau dia sayang..dia tidak akan menyakiti kamu.. 
Kalau dia sayang..dia tidak akan mahu lihat kamu kecewa..
Kalau dia sayang..dia tidak akan mentertawakan kamu di saat kamu bersedih dan terkial-kial ditinggalkan dia.
Kalau dia sayang..dia tidak akan musnahkan semua impian dan harapan yang dijanjikan bersama. 

Dan..kalau dia masih sayang..walau apa pun dah terjadi..walau apa pun dia dah buat,dia akan cuba untuk kembali kepada kamu dengan apa cara sekali pun.Dia akan betulkan balik setiap apa yang dah berlaku.Walau terpaksa berhadapan dengan apa jua rintangan.Walau dia penakut macam mana sekali pun,dia akan jadi berani berhadapan semuanya hanya untuk sayangnya itu. Remember..He will fight for you dear if he truly love you..



Jadi? Tepuk dada tanya hati dan timbangkan dengan akal. 

All of Me~

What would I do without your smart mouth?
Drawing me in, and you kicking me out
You've got my head spinning, no kidding, I can't pin you down
What's going on in that beautiful mind
I'm on your magical mystery ride
And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright

My head's under water
But I'm breathing fine
You're crazy and I'm out of my mind

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, ohoh

How many times do I have to tell you
Even when you're crying you're beautiful too
The world is beating you down, I'm around through every mood
You're my downfall, you're my muse
My worst distraction, my rhythm and blues
I can't stop singing, it's ringing, in my head for you

My head's under water
But I'm breathing fine
You're crazy and I'm out of my mind

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, ohoh

Give me all of you
Cards on the table, we're both showing hearts
Risking it all, though it's hard

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you

I give you all of me
And you give me all of you, ohoh

A good apalogy has three parts~

#sscrktkdtsdtssssss

Wednesday, November 26, 2014

Jika dia bukan takdir kita~


Jika dia bukan takdir kita, doa pada Allah supaya Dia tarik kembali perasaan suka itu. Doa pada Allah supaya perasaan suka itu Dia campakkan pada orang yang berhak untuk memilikinya..
 
“Mungkin sesuatu yg kau sukai itu buruk bagimu dan mungkin sesuatu yg kau benci itu baik bagi mu.. sesungguhnya Allah maha mengetahui” (Al-Baqarah:216)
 
 #Life breaks us all but in the end we’re stronger in the broken places. Have faith and trust in Allah.#
 
 

Moga hari ini lebih baik


Shima..
Moga hari ini lebih baik dari semalam. 
Moga hari ini lebih kuat..
Moga hari ini lebih tabah..
Moga hari ini lebih sabar..
Menempuh setiap apa yang dah terjadi dan bakal terjadi..
Ukirkan senyuman dan anggap seolah-olah tiada apa yang terjadi..
Insyaallah..semuanya akan baik..
Hari ini cuba lagi..cuba pujuk hati dan belajar untuk memaafkan..
Cuba untuk melupakan setiap perbuatan, penganiyaan dan kata-kata itu..
Cubalah shima..
Mungkin satu hari nanti kemaafan tu akan datang jua..

"Ya Allah..Berikan aku kekuatan dan ketabahan untuk menghadapi semua ini..Dan kabulkanlah doaku..Aaminn"
 
 



Tuesday, November 25, 2014

25 November 2014_1900

Meminta maaf itu mudah.Tapi memaafkan itu susah.Andai ianya kesalahan yg kecil,pasti kemaafan yg dihulur itu disambut ikhlas.Tapi andai kesalahan itu meninggalkan kesan yg teramat mendalam, bagaimana nak maafkan dgn seikhlas hati?
Bukan tak cuba memujuk hati ini untuk memaafkan.Setiap hari mencuba.Tapi ketika itu juga,sakitnya terasa.Ketika itu juga,titisan air mata ini jatuh.Setiap itu juga,semua benda terlintas di ingatan.Apa yg dah terjadi dan apa yg dikatakan. Saya tak sekejam itu untuk tidak memaafkan,tapi tolonglah faham apa yg saya alami.Tolonglah faham bagaimana sakitnya saya rasa.Tolonglah faham bagaimana susahnya saya nak hadapi semua ini. Tolonglah faham bagaimana susahnya saya nak melawan setiap perasaan dalam diri saya. Tell me how can I forgive you when it hurts so much?When you broke my heart into small pieces?When u betray my trust? And when everything ruined?Please tell me how?

Saya tak pernah berdendam dgn apa yg dah terjadi. Benda telah pun terjadi. Tidak ada apa yg saya dapat bila saya berdendam. Tidak ada apa yg berubah.Hati saya tetap dah hancur.Dan saya tetap terpaksa lalui semua ini seorang diri.Bangkit sendiri.Kuatkan diri sendiri.Tahu tak susah?Tahu tak penat?Tapi saya tak ada pilihan.Nak tak nak saya kena hadapi.Sebab ini hidup saya.Perjalanan hidup saya masih panjang.Saya kena bina semula impian dan harapan saya yg telah dimusnahkan.Saya kena terus melangkah ke hadapan berbekalkan kekuatan saya sendiri.Saya kena mulakan semuanya semula.Setiap kali saya cakap benda yg sama.Orang tak rasa apa yg rasa hari ini.Apa yg saya lalui hari ini.Jadi mereka boleh berkata apa sahaja.Saya tak kisah.Pedulikan apa orang nak kata.

Saya perlu pujuk diri saya untuk melupakan apa yg dah terjadi.Mungkin tidak akan pernah untuk melupakan tapi cukuplah untuk saya tidak berasa marah dan kecewa lagi dgn apa yg dah terjadi.Cukuplah untuk hati ni sembuh semula.Dan mungkin ketika itu, saya boleh memaafkan dgn seikhlas hati.Berdoalah agar Allah lembutkan hati saya untuk memaafkan seikhlas hati saya.

Ambil sedikit masa dan fikirkanlah apa yg telah dilakukan dan dikatakan.Letakkan diri di tempat saya.Yang selama ini terkontang-kanting seorang diri berhadapan semua ini dari mula sehingga berakhirnya semua ini. Letakkan keluarga anda di tempat keluarga saya.Letakkan perasaan anda dan perasaan keluarga anda di perasaan saya dan keluarga saya.Selepas itu pergi depan cermin,cakap dgn diri sendiri betapa kejam dan tiada perasaannya anda sehingga bertindak begitu. Tanya diri anda, bolehkah anda di maafkan dgn semudah itu.

 

Friday, November 21, 2014

21 November 2014: Redha dan Ikhlaskan Hati.Janji Allah itu Pasti~

Bila lebih banyak kesakitan dan kesedihan yang dia rasa berbanding kebahagiaan, tak salah kalau kita lepaskan dia pergi. Lepaskan dia terbang bebas mencari kehidupan dan kebahagiaan dia sendiri walaupun bukan bersama kita. Biarkan mereka pergi bukan bermakna tak ada lagi cinta ataupun sayang.
"Menyayangi tidak semestinya memiliki. Kalau betul kita sayangkan seseorang, lepaskan dia pergi untuk cari kebahagiaan walaupun hanya kesakitan yang mampu kita tanggung”
Tapi hari-hari yang berlalu buat diri makin faham kenapa semuanya berlaku.
Andai dia tak rasa bahagia dengan kita, andai kita tak mampu nak bahagiakan dia, kenapa kita terus nak seksa perasaan dia ? Kenapa nak terus biarkan kebahagiaan dia terkubur mati?
Tapi, tak semua orang kuat untuk terima semua itu.
Tak semua orang mampu ikhlaskan hati.
Kita cakap “Bila dia bahagia, kita akan rasa bahagia juga. Sebab kebahagiaan dia salah satu kebahagiaan kita.”
Kalau ikhlas, kenapa masih menangis? Kalau betul nak biarkan dia cari kebahagiaan dia sendiri, kenapa masih jejaki dia? Kenapa masih tak berhenti fikirkan dia? Hanya kerana satu sebab. Hanya kerana kita masih belum ikhlas, belum redha.
“Redha bukan bermakna tiada tangisan tetapi adalah penerimaan tanpa persoalan terhadap apa yang telah ditentukan oleh Allah.”
“Apabila kita redha atas sesuatu yang mengecewakan hati kita, maka percayalah Allah akan menggatikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tak dijangka.”
Jadi, kenapa takut untuk lepaskan segalanya.Kenapa takut untuk ikhlaskan perpisahan itu?
Kenapa takut untuk redha menerima segalanya yang berlaku. Ingat pada janji Allah. Janji Allah itu pasti. Memang susah untuk lepaskan seseorang itu pergi. Apatah lagi sudah bersama untuk sekian lama. Bertahun-tahun. Seseorang yang pernah berjanji tak akan pergi walaupun apa sekalipun yang berlaku. Seseorang yang selalu jadi peneman untuk setiap perkara yang kita lakukan. Seseorang yang selalu dengar cerita bodoh kita saat semua orang tak pedulikan kita.Memang susah. Susah untuk lupakan segalanya. Lagi susah bila kita mula memikirkan kita akan bersendiri. Bersendiri dalam semua perkara yang selama ini kita lakukan bersama dia. Terluka.
Mana mungkin untuk melupakan segalanya dalam satu hari.
Tapi sampai bila?
Sampai bila kita nak terus hidup bersama kenangan yang sudah berlalu. Sampai bila nak berharap dia akan kembali macam dulu. Sampai bila nak terus menoleh ke belakang? Mencari jejak yang telah hilang.
“Allah beri apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu. Maka, ikhlaskan hati untuk menerima. Allah tak izinkan, bermakna Allah tak redhakan. Sesungguhnya Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.”
Kalau selama ni kita menjauh dari Allah, apa salahnya kita ambil peluang ini untuk dekatkan diri dengan Allah. Luahkan segalanya sebab Allah mendengar. Menangislah di setiap sujud kita. Sampaikan segala isi hati kita yang tak mampu kita luahkan pada orang lain. Allah tak pernah tinggalkan kita. Hanya kita yang alpa dan terleka.
“Ketika Allah rindu pada hambanya, ia akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yang isinya adalah ujian.
Dalam hadith kudsi Allah berfirman;
Pergilah pada hambaKu lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya.” (HR Thabrani dari Abu Umamah)”
Manusia akan pergi tinggalkan kita juga walaupun sejuta janji manis yang dia berikan. Walaupun segunung harapan yang dia berikan. Tapi Allah tak pernah begitu. Allah sentiasa ada untuk hambanya.
“Siapapun yang kamu cintai kelak akan berpisah denganmu. Cintai Allah SWT, yang tidak pernah meninggalkanmu.”
“Sejauh mana pun langkah kaki kita tersasar. Ingatlah Allah sentiasa ada dan tak pernah tinggalkan kita. Dia tunggu. Dia rindu.”
Ingatlah untuk setiap yang berlaku pasti ada hikmah tersendiri. Jangan risau, jangan takut untuk melepaskan kerana Allah janjikan yang terbaik untuk hambanya. Yakin dengan jodoh yang telah Allah tetapkan.
“Jodoh ditentukan oleh Allah sewaktu kita berumur 4 bulan di dalam kandungan ibu. (Malaikat akan tulis nama kita, rezeki, kerja, kahwin dengan siapa, cerai atau tidak, anak berapa dan semuanya tentang diri) – Ustaz Azhar Idrus”
Sampai masa dan ketika kita akan bertemu dengan jodoh. Hanya perlu yakin.
Perlu kuatkan hati untuk terima kehilangan kerana itu yang terbaik untuk kita dan juga dia. Demi kehidupan masing-masing. Perasaan tak boleh dipaksa

Kita mungkin dipertemukan dengan orang yang salah pada awalnya. Itu untuk mengajar kita jadi lebih dewasa.

Belajar daripada segala kesilapan dan kekurangan. Perbaiki diri untuk jadi yang terbaik.
“Jodoh itu rahsia Allah. Itu yang saya pegang, Dia temukan kita dengan orang yang salah pada mulanya, dan menemukan jodoh yang sesuai di pengakhirannya.
Kenapa? Kerana Dia sayangkan kita. Janganlah sesekali kita menjauhi Dia.”
Allah telah menetapkan kebahagiaan untuk setiap hambaNya
“Jika sesuatu itu milik kita. Sesulit apapun jalannya. Apapun rintangannya. Pasti akan jadi milik kita kerana memang untuk kita.
Tapi, jika sesuatu itu bukan milik kita. Walaupun mudah jalannya. Walaupun bersusah payah kita ingin mendapatkannya. Tidak akan pernah jadi milik kita.
Kerana memang bukan untuk kita.”
Serahkan hati ini pada Allah. InsyaAllah segalanya akan baik-baik sahaja.
Hati kita milik Allah. Bila rasa sedih, berbaliklah pada Allah.
Bila rasa keliru, berbaliklah pada Allah. Bila gembira, berbaliklah juga pada Allah.

.:Credit to AkuIslam dan CikDaa:.

Kesetiaan~


Kesetiaan wanita di uji saat lelaki tidak miliki apa-apa.Kesetiaan lelaki di uji saat dia miliki segalanya~

Tuesday, November 18, 2014

Thank You Allah~


"If Allah fated my journey like this, I must accept it.Because I know,Allah knows what is the best for me.."

 

Alhamdulillah..
Makin hari makin kuat..makin tabah untuk menghadapi apa yg telah terjadi.Setiap hari belajar apa itu redha.Setiap hari aku kutip sedikit demi sedikit serpihan hati yg telah hancur.Begitulah hati aku.Aku kumpul sehingga tidak ada sedikit pun yg tertinggal.Aku cantumkan perlahan-lahan supaya ia kekal menjadi satu hati yg sempurna.Walaupun rupanya tak akan sama seperti dahulu,tapi cukuplah ia kembali menjadi satu.Satu proses yg bukan mudah.Satu proses yg terlalu melukakan dan menyedihkan.

Semoga tidak terluka lagi.Semoga tidak disakiti lagi.Dan semoga ini adalah yg terakhir.Cukuplah kali ini.Bukan mudah untuk aku bangkit dan bukan mudah untuk aku kumpulkan balik kekuatanku.Bukan mudah untuk aku sembuh sepenuhnya dari luka ini.


Hati aku lain.Bila aku mula sayangkan seseorang itu,aku akan pupuk sayang itu sampai semaksimum mungkin.Sehingga penuh satu hati.Sehingga aku tak kan nampak cacat celanya manusia itu.Dan bila ditinggalkan,hati ini ibarat kaca yang dicampakkan ke lantai.Pecah berderai sehingga menjadi serpihan-serpihan kecil.

Dan aku bukan mudah untuk mencari yang lain untuk mengubati hati aku ketika ini.Dengan kata yg lebih mudah terlibat dgn "Rebound Relationship".Aku bukan jenis yg berlumba-lumba untuk siapa dulu dapat pengganti.Aku tidak takut untuk berasa keseorangan.Aku juga bukan jenis yg senang berubah hati.Aku tidak pentingkan diri sendiri.Dan aku juga perlukan masa untuk betul-betul sembuh dari kelukaan ini.


"Heal yourself first from all your past hurts, only then can you fully give yourself to someone else and truly love again"

Mungkin ujian ini peringatan Allah ke atas setiap dosa-dosa yg pernah aku lakukan sebelum ini, sama ada yg aku sedari atau tidak sedari.Mungkin ini lah cara Allah utk menyucikan segala dosa-dosa aku.Mungkin dengan ujian ini Allah mahu aku lebih dekat denganNya dan ingat kepadaNya.Ye..Alhamdulillah..Ujian ini buat aku lebih dekat denganNya.Mungkin Allah mahu menyedarkan aku bahawa dalam hidup ini hanya dia yg SATU dan KEKAL bersamaku dalam apa keadaan sekali pun.

“Ketika Allah rindu pada hambanya, ia akan mengirinkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yang isinya adalah ujian.
Dalam hadith kudsi Allah berfirman;
Pergilah pada hambaKu lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya.” (HR Thabrani dari Abu Umamah)”

Andai kata satu hari nanti pintu hatiku telah terbuka untuk menerima seseorang,biarlah seseorang itu yg berani dan bertanggungjawab, yg ikhlas menerima seadanya aku dan yg sentiasa menghargai kehadiran aku disisinya.Yang tidak akan pernah meninggalkan aku terkontang-kanting seorang diri mahupun dgn pelbagai alasan.

"When you really love someone,even if there are millions reasons to leave, you still look for that one reason to stay.. :'(  "

Ya Allah..bila aku jatuh kerana manusia-manusia itu,Kau bangkitkanlah aku keranaMu. Kerana Kau adalah kekuatanku dan kekal bersamaku.Ya Allah, Kau berikan lah aku kekuatan dan ketabahan untuk aku menghadapi setiap ujiaanMu ini.Ya Allah,Kau kembalikan lah semula setiap kebahagiaan aku yg telah hilang dan Kau datangkanlah sesuatu yg lebih baik untukku.Kerana hanya Kau Maha Mengetahui..Aaminn..

Monday, November 17, 2014

Forget Him~


Forget his name, forget his face
Forget the way he said he loved you
Forget the love that once came true
Remember now there's someone new,

Forget the love that you once shared
Forget the face that had once cared
Forget the time you spent together
Remember now he's gone forever,

Forget you cried the whole night through
Forget him when they play your song
Forget how close you two once were
Remember now he's chosen her,

Forget you memorized his walk
Forget the way he used to talk
Forget the times he was mad
Remember he's happy instead of sad,

Forget his teasing, gentle ways
Forget you saw him everyday
Forget he made your dreams come true
Remember now she loves him too,

Forget the thrill when he walked by
Forget him when he made you cry
Forget the way he spoke your name
Remember now he's not the same, 

Forget all those sunny days
Forget all those poems he made
Forget those times through good and bad
Remember he said he'd never make you sad,

Forget the games he played with you
Forget the times he stayed with you
Forget those cold, cold nights
Remember now he keeps her warm tonight,

Forget the way he looked at you
Forget you kissed the whole night through
Forget all you dreams came true
REMEMBER, that he doesn't love you.

I am that girl~





" She's the girl that believes that what comes around
goes around. The one that hopes for a better day. She's the girl that's unlike the rest. The one that spent her days smiling, and her nights crying. She's the girl that picks herself up every time she falls. "

Sabarlah wahai hati~

Orang yang menangis,
tidak selamanya dia menangis..
Akan ada waktu,tangisannya itu Allah ganti dengan bahagia..
Sabar lah wahai hati~

#latahzan #pastipelangiakanmuncul #allahlebihtahu

Friday, November 14, 2014

#regret

I never regret my past,
I just regret the whole time I have wasted with the wrong people.
Who didn't deserve my efforts.

Thursday, November 13, 2014

Biarlah..




Biarlah Allah yg membalas semuanya..
Setiap kesedihan, setiap titisan air mata, setiap kesakitan, setiap kekecewaan dan setiap penganiayaan yg telah dilakukan.
Moga ada penyesalan, keinsafan dan kesedaran Allah terbitkan.
Moga benar-benar berubah.
Lillah hi taala..

#senyumlah #bangkitlah #berdoalah #kuatlah #pastipelangiakanmuncul

Wednesday, November 12, 2014

Bangkit dan Senyumlah..

 
Andai perjuangan ini mudah, pasti ramai menyertainya..
Andai perjuangan ini menjanjikan kesenangan, pasti ramai yang tetarik padanya,
Tapi hakikat perjuangan bukan begitu,
Turun naiknya,sakit pedihnya,
Umpama kemanisan yang tak terhingga.
Andai rebah, bangkitlah semula,
Andai terluka, ingatlah janjiNya.

Tuesday, November 11, 2014

Monday, November 10, 2014

I Will be Okay: Surah Yunus 10:107


Nobody can remove hurt except Allah,
Even if someone tries to cause you any hurt,
Stay firm in your belief and remember that no one can cause you any pain if Allah does not desire it for you,

And if Allah touches you with hurt,
There is none who can remove it but Him,
And if He intends any good for you,
There is none who can keep back His favour,
He brings it to whom He pleases of His servants,
And He is the Oft-Forgiving, Most Merciful.

-Surah Yunus 10:107




10 November 2014



Friday, November 7, 2014

Thursday, November 6, 2014

Rindunya Pada Arwah :'(

Aku rindu arwah wan aku sangat-sangat ketika ini..
I really need her right now..
Insan yg pada ketika dulu sentiasa bersama aku..
Dari sekecil-kecil bayi sehingga dewasa..
Mengajar aku erti hidup..
Menjaga aku sebaik-baiknya..
Membesarkan aku sehingga aku menjadi diri aku yg sekarang..
Walaupun garang..walaupun kuat membebel tapi itu semua menjadikan siapa aku sekarang ini..
Dialah yg sentiasa menemani aku belajar..
Dialah yg sentiasa menunggu aku balik dari sekolah untuk makan bersama-sama..
Dialah yg sentiasa menangis dan risau bila aku demam..
Dialah yg sentiasa risau bila aku balik lambat dari sekolah..
Dialah yg sentiasa menangis bila melihat setiap kejayaan aku dari tadika sehingga universiti..
Sesungguhnya..
Andai arwah wan masih hidup pada hari ini..
Pasti dia insan yg paling sedih dan kecewa dgn apa yg berlaku kpd aku,cucu kesayangan dia..
Pasti dia yg paling sedih melihat aku begini..
Pasti dia yg paling sedih melihat semuanya musnah..
Pasti dia juga menangis..
Pasti hatinya juga terluka..
Kerana apa..
Kerana seumur hidupnya,dia tidak pernah membuat aku menangis walau setitik air mata..
Dia tidak pernah buat aku kecewa seteruk ini..
Dia tidak pernah melukakan hati aku sebegini..
Jika sakitnya aku,maka sakitla dia..Jika nangisnya aku,maka nangislah dia..Jika terlukanya aku,maka terlukalah dia.

Tidak mengapalah..
Ini semua ujian dari Allah utk aku..
Inilah perjalanan hidup aku..
Aku terima..walaupun perit..walaupun susah..walaupun sakit..Aku tetap terima..
Kerana ianya tidak ada pilihan..
Aku pasti akan ada kegembiraan di sebalik setiap kesakitan dan kesedihan pada hari ini..
Kan Wan selalu cakap.."Biarlah orang buat kita seteruk mana pun,jangan sekali-kali kita membalasnya.Allah itu sentiasa ada"..

Jika suatu ketika dulu,aku pernah hilang semangat kerana perginya arwah..
Aku bangkit perlahan-perlahan..mengumpul kembali semua yg telah hilang..
Alhamdulillah..walaupun payah,aku boleh..
Kerana ketika itu aku belajar apa itu redha..
Dan hari ini,aku juga perlu belajar kembali untuk redha..
Redha bukan bermakna tiada tangisan tetapi adalah penerimaan tanpa persoalan terhadap apa yg telah ditentukan Allah..Allah akan gantikan sesuatu kekecewaan itu dgn sesuatu yg tidak dijangka.

Ya allah rindu nya aku pada arwah tak terkata..
Akan ku titipkan doa untuk arwah..
Akan ku pulang ke kampung halaman..
Kerana di sana rindu ku terubat..
Kerana di sana semua rasa terubat..
Kerana di sana lah damainya hatiku walau seketika..



"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..-Norhashima Binti Mohd Hashim."

#kupujukhatiku #latahzan #kuatlah #Allahituada #doa