"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Friday, December 31, 2010

PisCes 2011



Year 2011 Overview

Don't stop believing, Pisces! This year is nothing short of miraculous, filled with all-things sublime. Take advantage of lucky Jupiter's final hurrah in your sign at the start of the year. If you've been procrastinating on turning your visions into a goldmine, January is your time to bust a serious move and catch the amazing non-stop momentum of 2011. There's no spacing out, hiding home or escaping from reality. Things are just too good to miss! Speaking of missing, don't miss the boat Pisces; Jupiter only enters your sign once every 12 years.

That said, you do have the auspicious advent of another awesome planetary boon when your planetary ruler, Neptune enters Pisces in April. For the next 14 years, your super-sensitivity and matchless compassion serve you well. You'll feel like you're in your own element rather than your usual fish out of water feeling. The world will join with you in feeling the suffering of the world. Your dreams and imaginative powers are nothing to be taken lightly. Divine messages, synchronicity and channeling the gods become a daily experience between April and August, and then again in 2012 to stay.

Despite your consistent protesting over the ills of materialism and that money is the root of all evil -- you may be seriously changing your tune as money seems to be falling from the sky this spring. With six planets lining up in your money sector on May 1, it's time to make some serious bank -- ready or not.

Year 2011 Career

This is the year to build your resources, fatten your savings account, and stash money away for some of your bigger dreams. Don't be afraid of spending either. Money has a way of finding its way right into your humble bank account, especially this spring. You're not used to such an effortless cash flow and may unconsciously attempt to sabotage your own good fortune. Tell yourself a thousand times a day that you deserve the riches that are coming your way, because you truly do.

You've got to take your talents more seriously, Pisces. No more undercutting yourself and humbly accepting crumbs when you're worth gold. Take an honest assessment of all of the gifts you bring to the table and you'll quickly realize that you have been shamefully underpaid. But let any residual false modesty be a thing of the past now that 2011 has come to bring you the big bucks you so deserve.

When Jupiter leaves your money sector in June, in order to keep the cash flowing you'll have to work those networking skills. Make sure you've got a strong online presence and don't be afraid to revamp your image and make yourself more visible. You have a tendency to keep yourself invisible. But once people see you and all that you have to offer, they will be all over your talents. Stop doubting yourself and letting that legendary Piscean paranoia interfere in what promises to be one of the most successful and lucrative years of your career.

Year 2011 Romantic

You're at your gorgeous, glamorous best in 2011, Pisces. It's easier than ever to keep a good physical regime going this year. A little effort goes a long way in getting your body into amazing form with the plethora of planets in the super-physical sign of Aries. No more zoning out in front of the tele, it's time to get back into your body. The better you feel about your physical appearance, the more open you are to love.

Romance and sensuality are synonymous with the strong influence of fiery and sexy energies surrounding the physical side of life from spring onward. Regardless of your age, you'll feel like a teenager when all of those planets enter Aries this May. July is especially romantic when Venus enters Cancer and brings loads of pleasure to your love sector. Let your primal instincts take charge and spur you on to greater romantic risks than you ever thought your delicate nature capable of. You might even surprise yourself. Your gut won't steer you wrong this spring. After June, you're more inclined to get grounded and mellow your pace in love. This doesn't mean you should resort to your old defense mechanisms per se. But it does mean that you might want to consider letting things build slowly to prove they are solid. When Neptune enters Pisces in June, you are simply in love with love. This could magnetize a soul mate or a total delusional disaster. It all depends on how grounded and centered you are.

Thursday, December 23, 2010

4u



"Im happy when person that i love happy even without me..
May Allah bless them..
May they get their happiness..
Wish my pray comes along with them..
Aminnn..."

Yeayyyy...
Dah abes ganti pose dh..
Dis year awal giler ganti pose..coz evry monday n thursday sy akan ganti pose bersame2 ngan opismate say..syira n maziah...huuhu...
wink2..;)

Friday, December 17, 2010

Jika Itu Yang Terbaik..


sometyme perasaan syg tu akn muncul tibe2 dlm diri kite..bile kite dh syg..kite akan syg kt sesuatu tu sgt2..dan sometyme kite terlalu ssh untuk mengakui perasaan syg tu..bukan sengaja utk menafikannye,tp terkadang ade sesuatu yg mmbuat kn kite susah tuk mengakuinye..mungkin atas sebab kurangnye sifat percaya, atau kurang yakin atas sesuatu, masih mencari2 kepastian, atau mungkin ade nye sifat ego dlm diri... dan kadang2..bile kite syg sgt kat sesuatu tu,kite takot tuk kehilangan die.sampaikan kite xnk sesuatu itu didekati dan disentuh oleh sesape. Bile ade yg cube mendekati dan menyentuh, kite mule merasakan sesuatu..kite mule merasakan ianya semakin jauh..semakin hilang..kite mula takot kehilangan nye..semua rase terlintas di hati,,pelbagai andaian bermain di fikiran.semakin memikirkan,semakin sakit di dalam hati, semakin takut tuk terus kecewa..dan bile rase itu mule terbit, kite mule cube tuk menjauhkan diri..cube tuk melupakan perasaan sayang itu..kerana ape??kerana takot tuk hadapi kenyataan..kerana takut tuk terus bermain dgn perasaan..kerana semakin penat tuk memikirkan nye..semakin penat tuk terus berasa kecewa..dan sebenarnye..adelah kite takut tuk menerima kenyataan bhw sesuatu tu akan hilang dr kite..biarla kite kehilangannye perlahan2..merasai sakit itu perlahan2..walaupon kite x pasti penghujung nye ape tp kite dapat mengandaikan ape yg akan terjadi...dan andaian itu cenderung utk berlaku..dan jika andaikata andaian itu silap..sekurang-kurangnye kite dh bersedia tuk menghadapinye..

Tak semua yg kite rasa dapat kita luahkan..
Kadang2 kita takut tuk mengatakannnya...

Kadang2 kita malu tuk menyuarakannya..

Kadang2 kita xpasti dgn apa yg kita rasa..

Kadang2 kite takut tuk merasa kesakitannye..
Kadang2 kite xdapat menerima kenyataannya...
Dan kadang2 kita tak sempat tuk meluahkannya...


Dan jika keputusan utk menyimpan ape yg kita rasa adelah yg terbaek...
Maka..simpanlah..
Dan semoga suatu hari nanti..

Bile masanya sudah tibe..

Ianya akan di ketahui juga..
walaupun ianya sudah terlambat tp itulah keputusan yg pernah kite buat pada permulaannye..

Dan biarla ianya berlalu seperti hembusan angin...

Yg selalu menyapa kite tp xpernah sekali kite dapat menyentuhnya..

Rasa dingin itu sudah cukup buat kite gembira...

Monday, December 13, 2010

They said..


Ramai ckp aku x mcm dulu..
Aku yg slalu epi..ckp byk..byk bg motivate kt org..

Dyorg ckp aku dh berubah...

Dh x epi2 cm dulu..slalu je moody..kurang ckp...

Ye ke???
Ermmm..Mebi..
Tapi nape???

Ermmmm...Biar aku je yg tau nape...

Ape aku rase skang???

I feel E.M.P.T.Y...
I feel N.O.T.H.I.N.G..

I feel D.O.W.N..

n blablabla...

n bile aku epi..
dyorg akan ckp...

dyorg suke bile aku epi cm ni...

if x pon..
dyorg akan tye ape yg buat aku tbe2 epi jew..
nmpak sgt aku x cm dulu kn..huhuhu..
yaa..honestly..
i miss my old one..

hurmmm..

Realize or Not??

Kte slalu x nmpk & hargai ape yg berada dpn mate,yg sentiasa berada ngan kte,yg x pnh menyakiti kte,yg x jemu ngan sikap kte & yg x pnh bputus asa ngan kite.npe kte slalu mmandang pd mrka yg hye pandai menyusun kate tp x pd perbuatannye,yg kdg2 sedar akn kehadiran kite,kdg2 tidak,yg cpt mengalah,yg xpnh berusaha meyakinkn kite dan pd mereka yg jelas cube mpermainkan kite.bodohkah?xnmpk kah?atau buat2 x sedarkah?..

Friday, December 10, 2010

Graduasi..

Date: 6th December 2010
Day: Monday
Venue: Dewan Sri Budiman, UiTM Shah Alam
Event: Majlis Istiadat Konvokesyen ke-73, Sidang 17 Program BBA(Hons) Finance


Finally dis is the end of my degree..setelah 2 tahun berada di UiTM Kampus Bandaraya Melaka, bergelumang (ceyh..ayat..huhu) ngan assignment, kuiz, test, presentation and final, akhirnye aku berade di sini hari ini...yeahhh...Sgt satisfied..Alhamdulillah kerana Allah mempermudahkan perjalanan pembelajaranku dan memberikan kejayaan kpd aku ngan kwn2..

2 thn kot kat study kt Melaka..mcm2 pengalaman dan kenangan kt sn tyme dlm klas dan luar klas..tyme wat assignment ngan kwn2..tyme duk kt kolej..tyme duk umah sewa..waahhh..byk giler kot cite..and dis is the best memory dat i ever had...Bukan senang nk study ni weh..tyme relaks..relaks jew..tp bile smpai tyme tension..adoiiyaaii..muke masing2 dh mcm cuka dh..huhu..ade je yg xkena..tue la die klo dh tensi study n bile wat keje last minit..haha..Tyme study ni gak la mcm2 dan ramai org kite kenal..maklum laa..kampus aku tu satu building jew..klo nk terserempak sesape o nk knl sesape haaa..mesti tyme tggu lif nk g class..beratur smpai luar kot nk tggu lif..xpon tyme lepak kt medan MARA (teringat mi hun sup die..besttt)..sure ramai budak UiTM aku kt situ..tyme tu sure nmpk muke yg same hari2..bukan kt situ jew..kt Jonker..kt DP..kt MP..sure msti ade muke bdk2 UiTM termasuk la muke aku ngan kengkawan ku..huuhu..(ni klo dating sure kantoi:P)..
and tmpat2 yg meninggalkan byk kenangan..McD The Store,McD DP,Elizad,zubeidah,Jonker,Mahkota Parade,Dataran Pahlawan,Menara Taming Sari,Muzium TLDM,Quayside...
huhuhuhu...every place has its own history and story:P

Bile di ingat kan balik..sure senyum sowang2..Now, semua dh ade kerja masing2 n life masing2..Happy sgt bile dyorg semua epi n berjaya..Dan hari ni..kite org berkumpul kembali walaupon ade yg xjumpe utk meraikan kejayaan masing2..Dan aku sekali lg memanjatkan rasa bersyukur atas ape yg Allah berikan kpd ku..SyukurAlhamdulillah..bukan senang utk aku mengekalkan ape yg aku dpt tyme Diploma dulu..sgt ssh..tp xde ape yg mustahilkan..selagi kite berusaha..dan berdoa..selagi itu Allah akan membantu..

SyukurAlhamdulillah atas Vice Cancelor Award and First Class Degree Honors yg aku dpt..dan Congrates to my besties,,Bib and Ifa..and also to all my beloved frens...So..now..here the photos and lets see them..:)

Proud to be who i am@Norhashima..

wit my beloved family..luv them damn much...

me..


jom pic wit abah n mama..:)

my besties 4eva@Bib..sy cuyunk kmu..

finally..here we are..
.::Vice Cancellor Award students::.

waiting 4 my turn@ no 31..

we olz..:)

kite org lagi...smileeee...

zehan and adik sayer...

wit nini and liza..

tadaaa..b4 masuk dewan..:P

ni je la pic2 yg sempat aku edit..skit2 sudah..klo nk letak semue pic,mmg berpage2 laa..huhuhu..
:)

.::Shima Shim::.

Thursday, December 9, 2010

Semakin Hampir..


Menghitung hari untuk pengakhiran December..
Permulaan baru bg Januari pd tahun yg baru..
December telah muncul...
Semakin hampir ke pertengahan dan semakin laju menuju ke hari yg ke-31..
Minggu berganti minggu..hari berganti hari..jam berganti jam..minit berganti minit..dan saat berganti saat..
Selagi kedua2 jarum jam December 31 tidak mencecah ke angka 12..selagi itu la aku masih terus mengaharap sesuatu..sesuatu yg akan menjadi memori paling manis pd 2010..
Masih byk lg yg tidak kesampaian pd 2010..
dan aku masih mengharapkan sekurang-kurang nya satu drpd nye tercapai...
yaa..aku menunggu..selagi mase berjalan..selagi itu aku yakin pd segala kemungkinan..
Insyaallah:)

Sunday, December 5, 2010


Im waiting for dat day..
Dis coming Monday..
6th December 2010..in the morning..
My past 2 years will be pay on dis day..
What day haa??
Of coz larh my convocation day!
YeaYy!!

So..just wait for my next entry yaaa..
All the pic..and all the story will be here..

"I'm here to write bout my sweet moment.."
Just dont give up,
im working it out,
please dont give in,
i wont let you down.
It messed me up,
need a second to breathe,
just keep coming around~
Life is kind piece of shit..
but it even shittier if we not move on..

Tuesday, November 23, 2010

Penat!!!!!

Penatttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dah 2 weeks aku balik lmbt...
Sampai umah sure2 pukul 9..tue naseb bek bas ade..klo xde..alaaahaaaiiii...
Internal audit dh masuk..
Byk keje kt opis...
Backlog..current..closing..huwaaaa...
Bank recon ade lg 6 bulan nk kene ciap..khamis ni boss nk tgk dh..seb bek ade mezy tolong aku..
Official receipt and duit masuk tuk bulan ni x key in lg...
tue belom JPJ cheque and clear payment..
Ari ni dh 24 nov..Closing dh dekat!!
Pepe hal pon..bank recon kene setle dulu..2 hari je lg..
uwaaaaaaa...

Sunday, November 21, 2010

Segenggam Garam



Pahitnya kehidupan adalah umpama segenggam garam, tak lebih dan tak kurang. Jumlah dan rasa pahit itu sama dan memang akan tetap sama. Tapi, kepahitan yang kita rasakan sangat tergantung dari wadah atau tempat yang kita miliki. Kepahitan itu akan diasaskan daripada perasaan tempat kita meletakkan segalanya. Itu semua akan tergantung pada hati kita.


"Jadi, saat kamu rasakan kepahitan dan kegagalan dalam hidup, hanya ada satu hal yang boleh kamu lakukan. Lapangkanlah dadamu menerima semuanya. Luaskanlah hatimu untuk menampung setiap kepahitan itu. Luaskan wadah pergaulanmu supaya kamu mempunyai persekitaran hidup yang luas. Kamu akan banyak belajar daripadanya,"


"Hatimu adalah wadah itu. Perasaanmu adalah tempat itu. Kalbumu tempat kamu menampung segalanya. Jadi, jangan jadikan hatimu itu seperti gelas, buatlah laksana telaga yang mampu merendam setiap kepahitan dan merubahnya menjadi kesegaran dan kebahagiaan."

JiKa..

Jika kamu memancing ikan....
Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....
Janganlah sesekali kamu lepaskan ia ke dalam air begitu saja....
Karena ia akan sakit oleh karena bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang...
Setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....
Karena dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatmu....

Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula....
Akhirnya ia dibuang....
Sedangkan jika kamu coba membaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, terimalah seadanya
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....
Anggaplah dia manusia biasa.
Apabila sekali dia melakukan kekhilafan bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu kecewa dan meninggalkannya.
Sedangkan jika kamu memaafkannya boleh jadi hubungan kamu akan terus hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu.
Mengenyangkan. Berkhasiat.
Mengapa kamu berlengah, coba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelezatan.
Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.
Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang kamu pasti membawa kebaikan kepada dirimu.
Menyayangimu. Mengasihimu.
Mengapa kamu berlengah, coba membandingkannya dengan yang lain.
Terlalu mengejar kesempurnaan.
Kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain
Kamu juga yang akan menyesal


adaptasi from: Komuniti iLuvislam.com

Saturday, November 20, 2010

Mengapa Allah Menemukan Kita Dengan Orang Yang Salah..



Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..


~ALLAH knows BESt!~♥

Tuesday, November 9, 2010

OneRepublic - Secrets

I need another story
Something to get off my chest
My life gets kind of boring
Need something that i can confess

Till all my sleaves are stained red
From all the truth that I've said
Come by it honestly I swear
Thought you saw me wink, no, I've been on the brink, so

[Chorus]
Tell me what you want to hear
Something that'll like those ears
Sick of all the act sencere
So I'm gonna give all my secrets away
This time
Don't need another perfect line
Don't care if critics never jump in line
I'm Gonna give all my secrets away

My God, amazing how we got this far
It's like were chacing all those stars
Whoes driver shining big black cars

And everyday I see the news
All the problems we could solve
And when a situation rises
We'll ride it into a moutain
Straight to though
I don't really like my flow, oh, so

[Chorus]
Tell me what you want to hear
Something that'll like those ears
Sick of all the act sencere
So I'm gonna give all my secrets away
This time
Don't need another perfect line
Don't care if critics never jump in line
I'm Gonna give all my secrets away

Got no reason
Got no shame
Got no family
I can blame
Just don't let me dissappier
I'mma tell you everything

[Chorus 2x]
Tell me what you want to hear
Something that'll like those ears
Sick of all the act sencere
So I'm gonna give all my secrets away
This time
Don't need another perfect line
Don't care if critics never jump in line
I'm Gonna give all my secrets away

All my secrets away (x2)

Sunday, November 7, 2010

Dont hurts me wit ur words..

i still remember, 1 syawal yg lepas...

dikala aku menghantar msg hari raya dan memohon maaf zahir dan batin kepada die,org yg pernah mjadi seseorg yg istimewa dlm hidup aku dan yg pernah berada dlm hati aku, atas dasar stil m'anggap die kwn, die mmbalas kembali dgn wish yg sgt terindah:

"Awak dh mati bg saya dan saya dh mati bg awak..anggap je kite x pernah knl.."

Dis is the best wish yg pernah aku dpt sepanjang 23 thun aku menyambut hari raya..ucapan yg buat aku tersentak pd pg2 raya..ucapan yg x akan aku lupa kan..dan sumpah,kalau aku tau itu yg die balas,aku xkn bg wish selamat hari raya..mmg terbaek laa..tp xpe..klo itu yg die nk,baek laa..aku pegang kate2 die.mungkin itu cr die utk melupakan aku n mungkin itu the best way tuk wat aku lupakan die jugak..ok..now as wat he want..aku dh mati bg die n die dh mati bg aku..kite org x pnh knl pon..end~

But..

Why you called me and ask for my situation??
why??
And why??
Kite kn xpernah knl n aku kn dh mati bg die..*ini atas ape yg die ckp,not me*..

aku x kesah die nk tye khabar aku,tp please..klo die nk lupekan aku pon or nk mbenci aku pon,please dont hurts me wit ur words like b4..

sy x pernah mmbenci die..malah still anggap die kwn sy setelah ape yg berlaku..ape yg berlaku mungkin xde keserasian ant sy dan die..die baik..die rajin..die boley jumpe yg lebey baek dr sy..
best of luck for him..

Dan Bila Aku Mula Tersedar..

Hari tu tyme aku berada dalam bus tuk pulang ke rumah,tibe2 aku tye diri aku sendiri nape aku still xdpt keje yg aku nk..nape aku selalu je gagal dlm interview sedangkan i've very good result..n nape skang life aku cm worst giler..hurrmm..sedang aku bermonolog dgn diri aku sendiri,aku terpandang ke luar dan ternampak sesuatu..sesuatu yg mengingatkan aku kpd seseorg..seseorang yg membuat kn aku mmpunyai perasaan yg tidak baek..yaaa..seseorang itu adelah rival aku..rival aku yg pernah ckp dekat aku:

"Everyone noe u are my rival..jd I xkn biarkan u mng dgn mudah"

Di sebabkan dis statement,aku mjadi seorang manusia yg pendendam..seorang manusia yg membuat semuanye atas kerane ingin menang dalam competition ini.Die tau aku seorang yg x boley di cabar..sebab tu die cakap cm tu..statement tu buat kn aku sematkan sesuatu dalam diri aku..

"Yes,Im ur rival..aku gak xkn biarkan ko menang dgn mudah..aku akan pastikan aku akn mng..aku akn pastikan yg aku akan lebey dr ko..and aku akan pastikan yg aku akan dapatkan ape yg ko x dpt..dan bile satu hari nnt,ko jumpe aku balik,ko akan menyesal dgn ape yg ko ckp.Ko akan berade di bawah dan aku akan berada di atas"

Hahahaha..Allah tu Maha Berkuasa kn..Skang ni die bayar cash jew..Dan hari ni gak aku tersedar yg aku x patot mempunyai perasaan mcm tu..aku xpatot berdendam dgn die..Segala ape yg aku buat selame ni dgn niat yg tidak baik..Mungkin ujian demi ujian yg Allah dtgkn dekat aku skang ni adelah untuk menyedarkan aku kembali.Yaaa..kini aku sedar..aku begitu riak dan taksub..ape yg aku buat bukan kerana Allah tp kerana hendak menunjuk siapa yg lebih hebat dan terbaek..Antara aku dan dia..Astaghfirullaazim..Mungkin ini petunjuk dr Dia supaya aku cepat tersedar kembali..Di saat ini..aku dh buang jauh semua perasaan dendam dan ingin menunjuk aku kt die..Kerana aku tau,ianya xkn diberkati dan Allah x kn redha dgn ape yg aku buat.Tanpa keredhaan Allah,aku xkn ke mana2 dan akan terus di timpa masalah..aku xkn berjaya bile ade perasaan dendam dlm diri aku..

Di saat ini jugak aku dh start everything dgn niat yg baek..xde ade dendam..xde niat tuk menunjuk dekat dia lagi..sekiranye die lebey berjaya dari aku..aku redha.Itu adelah rezeki die.dan aku bahagia bile die berjaya..Aku percaya pd rezeki Allah..kalau rezeki aku pd takat ini je,aku terima..aku belajar sesuatu dr situasi ini..

kite xkn tenang dan xkn senang selagi kite berdendam dgn org lain
Niat yg tidak baek xkn diredhai oleh Allah
Kemaafan adalah perkara terindah dalam hidup seseorang

Aku memulakan hari2 ku dgn niat yg baru..ingin berjaya atas mase depan ku sendiri..bukan untuk menunjuk2 sape yg lebey hebat..Lantas aku menjadikan kepuasan sbg method utk aku terus mmpunyai keyakinan dlm melakukan sesuatu..jika selame ni kepuasan aku lebey terdorong tuk melihat die sakit hati dgn kejayaan aku,tp tidak hari ni..Satisfaction aku pd hari ni adelah ke arah positive side..Satisfaction yg akan mendorong aku tuk terus berusaha tp berputus asa,satisfaction yg mmbawa aku dr seburuk2 umat kpd yg lebey baek n satisfaction yg mmbawa aku terus mcari ketenangan dalam idup dan keredhaan Allah.

Aku percaye pd rezeki Allah..Jika rezeki aku bukan pd hari ni.mungkin ianya pd hari lain dan Allah akan sediakan rezeki yg lebey baek dr hari ini..Kalau Allah dh tentukan rezeki itu bukan utk kite maka ia ttp bukan utk kite even we hv put many effort to get it.Allah nk kite makin rapat ngan Dia..Allah nk dgr suara kite berdoa kpd Dia dan yakinlaa Dia dh sediakan yg terbaek utuk kite..

Kdang2 kite selalu merungut atas kesusahan kite tp kite x pernah terfikir nape ianye terjadi.Cube kite amek mase sejenak dan fikir balik ape yg kite dh wat selame ni..adekah ape yg kite ingin kn itu ats niat yg baek atau tidak..klo ianya atas niat yg tidak baek,tukarkanla ia mjadi niat yg baek..tp sekiranye ianya ats niat yg baek..maka bersabarlaa..Allah mahu menguji hambanya..

Ya Allah,Terima kasih kerana menyedarkan aku dgn cepat sebelum aku terus sesat dgn perasaan dendam ku sendiri..

-nShimaHashim-

Hey!! I Make it!!!

Yeahhhh..SyukurAlhamdulillah atas ape yg Allah berikan kepada aku..
Aku gembira sgt..sgt2 gembira..
Nape ea???
Heeeeeee...
Result exam for last sem dh kuar..
Takut giler nk cek coz at the tyme aku final ari tu mcm2 masalah dtg..
Sampaikan aku x wat d best pon tuk final..
Giler takot nk check..
But kene la cek kn...
So aku pon ngan berani nye bukak n tgk...
Oh My Goodness...
Thanx God..
Im Speechlesss...
I've got straight A's for all papers...
Alhamdulillah..
Now, i get back my spirit..
And i promise to finish my MBA wit excellence result..
Thanx to my family and my frens yg bg support kt aku,,
Now,aku percaye yg aku xpilih jln yg salah tuk further study..
This is the right decision...
Perjuangan harus di teruskan:)


Its COminG!!!

ade lg seminggu tuk aku get well prepared for PTD test..
huuuu..byk gak nk kene bace..adeiiii..
tp i just want to do d best for this test..
Congrates to Syiera and Nash coz dpt test ni gak..
Thanx Syiera coz share info about dis PTD..

Hey, i hope something for this test..
x kesah la klo org nk ckp aku ni angan2 tinggi..
asal kan aku try yg terbaek..
Dis is really good chances for me..

Mom..Dad..pray for me yaaa..
Ya Allah berikan aku kekuatan,ketenangan,kemudahan,kelancaran dan juga kejayaan dalam test ini..Kepada mu aku berdoa..dan jika ini bukan rezeki aku,aku redha kerana aku percaya Kau tekah sediakan rezeki yg lebey baek ke atas aku...
Sesungguhnya aku x kn mengalah sebelum mencuba..

SHima..Syiera and Nash..good luck tau..Caiyok!


Tuesday, October 19, 2010

BukaN mAsA uTk MenGaLaH..

Hurmm..Dis morning bukak2 je email terus dpt bad news. For the second tyme, aku x gagal lagi dalam interview to be one of the credit trainee under Maybank..Dissappointed sangat2...Kali pertama gagal n kali kedua juga gagal..Sedangkan i did the best for it..Ntah laaa..Aku x tau ape masalahnye..Not only for it, but dalam byk2 vacancies yg aku apply, satu dua je yg respon..tue pon sampai takat interview jew..Aku xtau lah mane silap nye dan ape yg x kena...Is it my result exam?? Nope, I dont think so..Bukan niat tuk membangga diri, tp aku rase bukan mslah result exam..Sampaikan aku terfikir, dpt result ok pon cm...hurmmm..ntahla..x baik untuk aku pertikai kan semua itu...

Bukan aku x bersyukur dgn ape yg aku ade skang ni atau kerja aku skang ni..cuma nk mencuba peluang yg lebey baek..yg boley memberi byk input, memberi peluang tuk aku expand knowledge in field yg aku minat..

Bile aku ckp kt mama..mama akan ckp:

"Sabarlaa..bukan rezeki lg tu..mn tau dpt yg lebey baek"..

Hurmmm..ayat yg selalu aku dgr dan selalu aku ckp pd diri sendiri supaya aku x give up dan mengalah..even aku hampir2 ke arah itu..tp bcoz of that word, aku masih lagi mampu tuk bertahan. Memang betul..

"Kadang2 bukan kite nk bergantung harap pd rezeki jew semata2..tapi bile kite dh berusaha dan masih lagi gagal, itu bermakna, ianya bukan rezeki kite..Kalau Allah dh tentukan ianya bukan tuuk kite, maka, ianya tetap bukan tuk kite..Mungkin DIA dh menyediakan sesuatu yg lebey baek tuk kite..Cuma cepat atau lambat dan sejauh mana kite yakin dgn NYA. Sbg manusia dan hambanya, kite x boley tuk menyerah kalah begitu je..biar la kite hampir menyerah kalah tp jgn btol2 menyerah kalah. Memang kuat ujian DIA..tp percayalah..DIA tidak mendatangkan ujian yg hamba die tak boleh hadapi..Dan bile die datangkan ujian demi ujian, bermakna die ingin mendengar suara kita..dan die ingin kite rapat dgn DIA.."

Selagi aku boley mencuba dan berusaha, aku akan teruskan even kecewa dgn ape yg berlaku skang.Tp ianya bukan penghalang bg aku tuk patah semangat dan berhenti di sini..Mungkin kecewa itu sekejap je, bile dh ok..kite akn kembali bersemangat..Dan aku bukan la seorang perempuan yg cpt mengalah atau bersedia tuk kalah. Walaupun ape yg aku harapkan dan rancangkan x berjalan seperti yg dirancang tp aku akan pastikan ape yg akan aku dpt setanding dgn ape yg harapkan dan rancangkan. Aku ade matlamat dan impian hidup tuk my own future..Jd mengalah or give up bukan lah yg terbaek tuk aku. Yg penting sekali:

Niat..
Berusaha..
Yakin..
Sabar..
Doa dan tawakal..

Ade sesuatu di sebalik sesuatu yg berlaku.Kadang2 ianya berlaku lain yg di rencana kan..Tp jika itu yg terbaek..ianya tetap yg terbaek. DIA memberikan yg terbaek tuk hambanya. Dis is life..Kadang2 kite di atas dan kadang2 kite di bawah..Kadang2 kite di datangkan dgn pelbagai ujian dan kadang2 kite di datangkan dgn kesenangan...Tp jgn sekali lupe tuk pandang ke bawah bile kite berada di atas kerana dr bawah lah kite bermula..dan jgn sesekali lupe pd DIA yg satu..

Thanx to my mama, abah, dan my beloved frens yg selalu b wit me n bg support kt aku..Mereka semua adelah sebahagian dr kekuatan aku dan sebab tuk aku terus bertahan...:)

.::Shima Shim::.

IF..

If OnE DaY u kNoW wHaT I fEeL inSide,
U wiLL kNoW hOw muCh I aPpReCiAtE U,
HoW mUcH I cArE BOuT U,
How Much I cOncErN wiT U,
hOw ManY tyMe I'm ThiNkiNg BoUt U,
AnD WhAt i FeEL BouT u..
AnD DefiNitELy..
ItS nOt aS whAt aS u ExPecT BouT mE
aLL diS whiLE..

Yuna - Penakut

Nice GiLer!

Thanx to Abie Aziz yg suh aku dgr lagu ni..yup..very nice song..nice lirik..nice music..
Touching plak dgr nye...hurmm..
Congrates Yuna..

Sunday, October 17, 2010

Habibah Bt Abdul Rashid..

Align Center1 OCTOBER 2010





HAPPY BIRTHDAY BIB!!!!

dis is my one of my bestfriend..
dh 23 dh umur die ni...aku dh nk masuk 24 die baru 23..haishhh..sikit jeles di situ..
For my beloved fren ni..
aku nk ucapkan...

Good Luck in everything dat u do...
Happy owez...
Long Life...
Have better life..
and wish u happy wit ur beloved person, Mohd Saiful...
cepat2 kawen tau n kekal hingga akhir hayat..
May God Bless u...

Syg ko sgt2 tau..Even now jarang jumpe but remember dat aku owez ingat kt ko n owez doakan yg terbaek tuk ko..im owez wit u k..
Take Care tau..muuaaahhh...
Cayunk ko!!!

Thanx for being my fren, for all ur support n for our memories...

EnD oF fiNaL eXaM..

.::END OF SEMESTER ONE::.




Finally abes dh semester 1 aku as MBA student.Sem ni aku amek 3 paper..Corporate Finance, Financial Risk Management dan Manegerial Economic..Hurmm..Thanx God sbb bagi aku kekuatan tuk aku menghabiskan sem satu ni..Aku hampir give up coz bekerja sambil belajar bukan sesuatu yg senang..Ianya amat penat dan memerlukan byk pengorbanan..masa, tenaga, mental n fizikal..huhhh..sgt penat dan meletihkan..hampir ingin stop tp bile pk2 balik, cm rugi lak..xpelahh..just setahun 8 bulan jew..

What can i say bout my final exam? Everything is ok laaa..even tyme final exam tu, a lot of thing happen..byk problems happen..byk crisis..n evrything happen, thanx god i still can face it..i'd try my best n i just wait for the result..hope evrything is ok..

Aminnn..

Thanx for all who wish me luck n owez support me..love2 u all:)

Another 4 semester to go..

Sunday, September 19, 2010

heeeee...



Yeahh..I got A in my mid term test for Manegerial Economic..25/30..kire ok la tu..huuu..tp ade yg dpt 29/30..adeii..tercabar aku..sape ea..xpe2..usaha lg..usaha final nnt..bile tgk result mid term ni..rase epi la skit n terubat la skit rase di hati..hati tibe2 bebunge2 riang..dh laa x cukup tdo pg tu..ngan asgmnt grup kene wat sowang2 n ngan personal probs..adeii..rabak gak mate pg tu..tyme dlm clas sempat agi menyiapkan asgmnt yg xdpt jwb b4 tu..pg2 ni tbe2 otak fresh n sng je nk jwb soklan tu..tibe2 prof bg result mid term..dup dap dup dap gak laa..dh lm x amek test..ngat kantoi dh..alhamdulillah..semua nye ok..

heeee..seb bek balik awl..
smpai umah terus tdo..zzzzzz...

QUIT PLAYING GAMES WITH MY HEART

QUIT PLAYING GAMES WITH MY HEART (The Backstreet Boys)

Even in my heart I see
You're not bein' true to me
Deep within my soul I feel
Nothing's like it used to be
Sometimes I wish I could
Turn back time
Impossible as it may seem
But I wish I could so bad baby

Quit playin' games with my heart
Quit playin' games with my heart
Before you tear us apart
I should've known from the start
Before you got into my heart

I live my life the way
To keep you comin' back to me
Everything I do is for you so
So what is it that you can't see
Sometimes I wish I could
Turn back time
Impossible as it may seem
But I wish I could so bad
You better quit playin' games with my heart

Quit playin' games
Baby, baby the love that we had was so strong
Don't leave me hangin' here forever
Oh baby, baby this is not a lie, let's stop
This tonight

Baby, quit playin' games
Sometimes I wish I could
Turn back time
Impossible as it may seem
But I wish I could so bad, baby
Quit playin' games with my heart
Quit playin' games
Baby, baby the love that we had was so strong
Don't leave me hangin' here forever
Oh baby, baby this is not a lie, let's stop
This tonight


uuu..touching dgr lgu ni..nk2 dgr live..speechless tbe2 tgk tjuk lgu ni..xpenah dgr pon..1st tyme dgr ari tu..mmg sentap..

but..

E::honestly n deeply inside:really dont meant it (refers to the title of this song)::E


Wednesday, August 25, 2010

ApeLa Nak Jadi..

Align CenterHari2..BUANG BAYI..BUANG BAYI..BUANG BAYI..

Kepada mereka yg terlibat dalam aktiviti di atas..nape la korunk buang baby tu..klo korunk xnk..korunk bg je kt pusat kebajikan..xpon korunk bg kt mereka yg nk sgt anak..korunk tau x..korunk ni kire bertuah laa sbb senang dpt anak..korunk pernah pikir x..ade pasangan yg dh kawen lama..susah giler nk dpt anak..korunk sng2 je nk buang..klo hidup baby tu, okla lg..ni klo dh mati..kesian kt baby tu..baby tue x bersalah kot..yg salahnye korunk n boyfren korunk..

Dh mcm sampah dh aku tgk baby ni..men campak je sana sini..mati dlm keadaan yg sgt menyedihkan..korunk ni mmg xde perasaan langsung kn..perasaan yg korunk ade laa..perasaan terlampau cinta..kasih dan syg kt boyfren korunk tu smpai terkeluar la baby yg korunk campak tu..boyfren korunk tu la segala-galanye..Cube ko byg kan, mak bapak korunk wat cm tu kt korunk tyme kecik2 dulu..Korunk tau nk enjoy je..tp bile dh ter'pregnant' tau plak korunk takot..Haiwan pon tau syg kn ank dyorg..Klo haiwan pon tau syg kn ank dyorg..korunk ni spesis ape ea..

Korunk..korunk..korunk tanggung la ape yg korunk dh buat..sesungguhnya..korunk dapat ape yg korunk buat..Allah tu Maha Besar..bak kate org zaman skang ni...sendiri buat, sendiri tanggung..
Ade otak..guna tuk pikir bnde yg betol..Hidup ni sekali je..appreciate it..

Kepada yg lain..jd kn ini sbg teladan..
nk buat ape2..pikir dulu..jgn dh buat baru terpikir..susah nnt..
Klo dh syg n cinta sgt kt boyfren korunk tu..kawen je laaaa..tp kawen bkn bnde yg mudah..korunk kene pikir lg skali..org barat pon yg having seks before married, tau btggungjawab atas ape yg dyorng dh buat..tp negara kite??
hurmmm..ntahlaaa...semakin maju negara..semakin jumud pemikiran sesetengah org Malaysia..
dan yg paling memalukan..kebanyakkan mereka yg terlibat dlm jenayah di atas adalah ORANG MELAYU..MELAYU MUDAH LUPA..

Budak2 sekolah zaman skang..

Budak2 sekolah zaman skang jauh berbeza ngan zaman kite dulu2 kn..

Budak2 sekolah zaman skang..sekolah rendah dh pandai bercinta..
Budak2 sekolah zaman skang..darjah 1 dh bw handphone ke sekolah..*ni ank buah aku sendiri yg bw ni..*
Budak2 sekolah zaman skang..bwh 15 tahun pon dh pandai ber'sosial networking'...
Budak2 sekolah zaman skang..sekolah rendah dh lepak cc men game...
Budak2 sekolah zaman skang..dh pandai tgk cite2 x sepatutnye..dgn erti kate laen..cite porn..
Budak2 sekolah zaman skang..dh pndai belasah cikgu..
Budak2 sekolah zaman skang..dh pandai bercerite pasal seks n mengaplikasikannye..
Budak2 sekolah zaman skang..dh pndai berkasih sayang ngan 'org bukan Malaysia'..*adik2 perempuan ye*..
Budak2 sekolah zaman skang..dh pndai lari dari rumah..
Budak2 sekolah zaman skang..dh pndai ikot kekasih hatinye ke LOMBOK..
Budak2 sekolah zaman skang..dh pandai nk bercinta ngan org yg lg tua dr mereka..klo setakat sikit bezanya xpe..ni byk bezanya..
Budak2 sekolah zaman skang..dh pandai buat video lucah sendiri..*pakai handphone pon boley*..
Budak2 sekolah zaman skang..dh pandai minum arak..
Budak2 sekolah zaman skang..dh ade yg terlibat ngan dadah..
Budak2 sekolah zaman skang..dh superb merempit..budak sekolah rendah pon dh pndai dh..
Budak2 sekolah zaman skang..dh pandai jd samseng n kaki pukul..
Budak2 sekolah zaman skang..bla..bla..bla..

Senang cite..budak2 sekolah zaman skang dh lupe status mereka sbg 'budak sekolah'..
Mereka buat ape yg org dewasa buat...
Mereka senang terpengaruh ngan keadaan sekeliling mereka..
Haishhhhh...

Kepada budak2 sekolah kt luar sana tu..adik2 ku semua..korunk baru budak sekolah..korunk xtau ape yg tggu korunk in future..korunk xtau ape yg akn korunk face kt luar sana..senang kate,korunk ni masih mentah lg..So, jgn la sia2 kn hidup korunk..duit mak bapak korunk..tenaga pengajar korunk and masa sekolah korunk..skang korunk boley la enjoy..but once korunk dh bukan budak sekolah..korunk tahu laa ape yang korunk akan face..n time tu..no turning back..blaja la betul2 coz mereka yg dapat keputusan baik pon ssh nk face life ni..

Monday, August 23, 2010

Tinggal Kenangan-Saleem

Pernah ada rasa cinta antara kita
Kini tinggal kenangan
Ingin ku lupakan semua tentang dirimu
Namun tak lagi kan seperti dirimu
Oh bintangku

Chorus
Jauh kau pergi meninggalkan diriku
Di sini aku merindukan dirimu
Kini ku coba mencari penggantimu
Namun tak lagi kan seperti dirimu
Oh kekasih

Pernah ada rasa cinta antara kita
Kini tinggal kenangan
Ingin ku lupakan semua tentang dirimu
Namun tak lagi kan seperti dirimu
Oh bintangku

Ulang Chorus 2X

Pernah ada rasa cinta antara kita
Kini tinggal kenangan

Sunday, July 11, 2010

wow..Great!!

hari ni dh masuk kali kedua my class for MBA..sabtu lepas class Managerial Economy..satu class jew..but today, i hve 2 classes start from 9 am until 3.00 pm and 3.00 pm until 9.00 pm..goshhhh!!! today classes are Corporate Finance and Financial Risk Management..gilerr penat..tp itulah keputusan yg aku buat..no turning back shima n just go forward..

memang lain bila study di kalangan student yg bukan sebaya kita n berlainan pekerjaan..kebanyakkan nye lebih dewasa drpd kite..d best thing is i learn new thing here and feels new situation here..situasi ni buat aku lebey bergaul dgn mereka yg lebey dewasa dan mempunyai pikiran yg lebih matang..selalunye mereka lebey kaya dgn pengalaman n cara berfikir yg berbeza..so, dr pergaulan ini, sedikit sebanyak memberi aku lebey input ttg dunia pekerjaan yg mereka boley kait kan dgn pembelajaran..bg mereka, mereka adaptkan ape yg mereka aplikasi kn dgn ape yg mereka akn belajar..dr situ aku rase yg aku ni sgt kecik n jumud..huhuhu...

sdh 3 class aku lalui n ari2 ku mula sibuk dgn assigmnt n tutorial..normal things in study..but i enjoy it..take all of these as advantage for me to be on their way of thinking, knowing bout thier working field n learn how to adapt the current situation that we owez appy on what we will learn..

caiyokk shima..
jgn mls2...
never give up yaaa...

PNB Management Training Test

24 June 2010
9.00 am...

on dis day..i n Bib had test for PNB Management Training..as a scholar holder of PNB, we are compulsory to attend dis test..so, what can i say bout dis test?? yupp, as what i expected, dis test same with their scholarship test but the different is the level of difficulty...

For this test, it divided into two section which are aptitude test and also writing test. For the aptitude test it consist of comprehension of passage, calculation and also diagram. Meanwhile for writing test, there are 7 issues need to discuss and only choose 1 of them..the important thing for this test is time, because the time is very short in answering all the quetions.

However is this, thanx God because im able to answer all of the question within the tyme..but either the answer is correct or no, i never noe..hahaha..the conclusion is, this test is tough especially for the calculation and i realized that, it is not easy to be a part of PNB team..
:)

however, just pray to God after do the best on it..
:)

Dh Ganti ke Belum???

whoooaahh...lm dh aku x entry ape2...
ade kwn2 aku dh tye psl blog aku yg dh bersawang ni haa..
jawapan aku...
"xde masa laaa..malass.."
huuuu...
hari ni aku nk update my blog ni haaa...

sedar x sedar dh bulan tujuh...
maka..ade lagi sebulan tuk kite berpuasa ramadhan...
kadang2 cm cepat je masa ni berlalu kn...
sebut pasal pose ni...haaaa...korunk2 dh ganti pose ke belom??? x kesah laa laki ke pompuan ke..if ade yg terkantoi pose thun lepas n bg yg x pose atas sbb2 tertentu tp perlu di ganti...sila lah ganti secepat mungkin ye..takot x sempat..

aku???
alhamdulillah..dh abes dh ganti..sedaya upaya aku menggantinya dan menahan semua godaan semasa berpuasa di bukan bulan ramadhan ni...
huhuhu...finally i can do it...:)

so..
just nk ingatkan korunk semua, cpt2 la ganti pose ye..:)
jgn tangguh2 sampai tahun depan tau..
nnt berganda plak pose korunk tu..
lg liat la nk gnti...

Sunday, June 13, 2010

Satisfied n too happy:)

SYUKUR ALHAMDULILLAH…

Satu perkataan yg dpt sy ungkapkan tuk menggambarkan how much im happy..n how much im gratefull..sy tahu sesungguhnya Allah tu slalu berada di sisi sy dan memberikan yg terbaik tuk umatnye..dan Dia jugala tahu ape yg terbaik tuk kite..


Im soo happy….

Nape ea??


Coz sy dpt dua berita happy yg buat sy rase cukup puas..n buat sy bangkit semula dr rasa kecewa..kini hari hari sy dipenuhi ngan senyuman tp sy sentiasa beringat bhw dugaan ttp akan dtg tp sy tahu ianya akan di selangi dengan kebahagiaan..ape ea berita happy tue..jap nk senyum dulu..bukan tuk mbangga diri tp sekadar nk muluahkan perasaan gembira sy..remember my post yg before ni?? “im Waiting”…now I’ve the answer for two of them..:)


First is regarding my mba..ari rabu ari tu dpt call dr uum kampus KL..dyorg kate sy dpt further study kt sana..register 26 jun ni..alhamdulillah..finally dapat gak sy sambung study..really miss study tyme..

Second is about my result..Syukur Alhamdulillah..sy dpt grad on tyme..sgt puas hati ngan my result,,not disappointing me. Maintain my cgpa n improve my gpa well. I should proud to be born as Norhashima Bt Mohd Hashim..mengulangi sejarah yg lalu n I will be there as what I want to be..:) Thanx to my mom..my dad..n my whole family, my beloved fren..bib..ifa..abie..zehan n liza, my classmate n person yg sgt2 berjasa are my beloved lecturer..thanx a lot for all ur support..ur love..ur advise..ur knowledge..sy syg korunk semua tau:)


Teruskan mengorak langkah tanpa berpaling..ape yg telah berlaku di jadikan pengajaran dan dorongan..jgn pernah menyesal atas ape yg dh berlaku..coz ade sesuatu di sebalik ape yg dh terjadi..gagal sekali kadang kala buat kite terjatuh dh hilang semangat tp satu hari nnt kite akn belajar dr kegagalan itu dan kegagalan itu juga la yg mmbawa kite kea rah kejayaan. Tp ingat..bile kite berada di atas..jgn lupe melihat ke bawah kerana dr bawah la tmpt kite bermula..ape yg penting..kite harus yakin dgn diri sendiri..ape yg kite decide..ape yg kite akn buat..kite yg tentukan perjalanan hidup kite..so guys..think about it:)


Wednesday, June 9, 2010

im Waiting....

Beb..Im Waiting...

waiting for what???

first..im waiting for my final result..supposed to be dis 10 june 2010..whoahhh...cuak..penentu segalanya nie...

second..waiting for my result for part tyme mba..from UPM n UUM KL city campus..harap2 tersangkut la salah satu ni..really hope for it..coz i miss to study back...

third..waiting for test n interview for pnb management training..ari tu dyorg call suh tggu for dis test n interview,,dlm bulan june gak...huuu..bile ntah..dis is awesome..will do the best..:)