"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Friday, May 29, 2015

Manusia dan Janji

Jangan kita lupa
Manusia berubah ubah
Dulu dia janji akan jaga kita
Dulu dia janji kitalah yg terakhir
Kitalah segala galanya
Esok dia tinggalkan kita
Buang kita mcm sampah
Mungkin dia lupa
Kita pun ada hati dan perasaan
Jangan diletak harapan terlalu tinggi
Kerana dengan harapan tak jadi
Akan membunuhmu perlahan lahan .
Manusia dan janji .
Sejauh mana janji mampu ditunaikan?
Cuma satu yg benar .
Janji Allah itu pasti 

#deep
#truestory

credit:Aku Islam

No comments: