"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Wednesday, August 19, 2015

Countless Du'a


What past is past. Learn from it. Begin again. This time always pray Allah shows you better way.
 
Jangan terlalu mengenang, sebab tu tak nampak hikmah di masa hadapan. Lupakan apa yang dah terlepas, lepaskan apa yang dah tak boleh diubah.
Tak payah nak mengenang apa-apa yang dah terlepas tu. Nanti hati takkan timbul rasa bersyukur dan rasa redha. Apa yang perlu kita buat adalah berdoa, agar di masa hadapan, DIA berikan yang lebih baik dari apa yang dah terlepas.

If you redha enough, you'll come to see that Allah always give you what you need, not what you want. 
 
InshaAllah.
 
 



credit to: sederhanaindah (Aku Islam page)
 
 

No comments: