"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Wednesday, December 24, 2008

Kisah aku n abie..
















Smalam aku ym ngan abie..cerite psl life kite org skng nie.aku ckp ngan die yg life aku skang ni x cm dlu..means..time aku study kt kedah..dlu byk sweet memory n life aku kt sn mmg epi..njoyable..x boring n full ngan xtvt like debate n clubs..but rite now..very bored..sampai xtau nk wat pe dh..smalam gak kite org cite psl probs msg2..i tot aku jew ade probs but abie pown ade probs gak..die ade probs ngan housemate die skng ni.sian kt die..truk tol housemate die tu..suke2 jew suh bie anta dyorg sna sni..dh la tue time bie bz pown dyorg suh gak..kloo x wat kate blakang lak..klo aku jd bie..dh lm dh aku kuar dr umah tue..ignore bout d contract..klo org dh lyn kite teruk cm tue..wat pe nk tggu lg..smpai bile nk sabar..kite wat bek..dyorg bls x bek lak..its not fair la...xpela bie..take it as a challenge k..b strong..lg pown dyorg x ptg tuk ko pk..ko ade lg org yg lbey ptg dr dyorg..

mmg kite org realized skang ni x cm dlu lg...msg2 kn survive sndri..kne pandai berdikari..klo dlu kwn rmai leh dgr probs msg2 tp skang x lg..coz dyorg pown bz n ade yg dh duk jauh, so ssh skit nk cntct..pas die cite probs die, aku lak cite pe yg aku rase skang ni..yaaa..evrythings bout me..then bie kte.."hidup ni x adil"..aku pown rase cm tue tp kite xleh nk ckp cm tue kn..smuenye ade hikmah...

Hidup ni bukan pilihan..ianya harus dilalui..tuhan dtg kn ujian kt kite coz die syg kite n die x pnh bg ujian yg kite x leh nk hadapinye..once die bg ujian kt kite..means kite leh hadapinye..cme..it depends on sejauh mn kekuatan kite uk hadapinye..n hya masa yg tentukan..its all bout time..setiap org ade takdir msg2..takdir kite xsm n jln idup kite pown x sama..mungkin ite epi skang but in future kite x tau...mungkin kite rase probs kite skng ni membebankn kite but in future lg byk bnde yg perlu kite hadapi..kite hye merancang tp tuhan yg tentukan..jus go wit d flow..

No comments: