"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Monday, June 29, 2009

KeSiaN PeNcUri..

Awal pagi, seorang lelaki tua bercerita dengan kawannya masa mereka duduk-duduk di depan rumah.
Lelaki tua A : Malam tadi rumah aku di masuki pencuri.
Lelaki tau B : Pencuri?! Habis tu, apa pencuri tu buat?
Lelaki tua A : Aku nampak dia seluk poket seluar aku.
Lelaki tua B : Seluk poket seluar kau? Habis tu apa kau buat?
Lelaki tua A : Aku ketawa je laa..
Lelaki tua B : Ketawa? Kenapa pulak?
Lelaki tua A : Sebab sebelum itu isteri aku dah ambik semua duit dalam poket tu...

No comments: