"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Saturday, June 27, 2009

Pakcik tua yg hebat..

Kisah ni sayer baca kt buku mastika kt bahagian senyum pisang..
aku copy and paste je...
jom layan..
Balik ke kampung jeneral terkejut apabila nampak ada kesan tembakan pada sebatang pokok. Bukan tembakan biasa, tapi tembakan yang sgt tepat. Tepat mcm mane? Tepat di tengah-tengah bulatan. Sedangkan die yg tiap2 hari berlatih menembak di lapang sasar pun jarang dapat menembak di tengah2 sasaran, tapi rupa-rupanya di kampungnya ada penembak tepat. Bukan satu tembakan, tapi berpuluh-puluh!
Kagum sungguh si jeneral..
"Pakcik ke yg tembak semua ni?" tanya jeneral itu pd seorang laki tua becermin mata tebal.
"Yalah...siapa lagi," jawab pakcik itu sambil menggosok-gosok senapang buruknya.
Bertambah-tambah kagumlah jeneral ini kerana lelaki itu berumur 70-an dan rabun pula.Lalu dengan penuh bersemangat jeneral itu bertanya, "Macam mana pakcik lakukannya?"
"Ah..senang aje..? jawab lelaki tua itu,.."mula-mula pakcik tembak pokok tu, lepas tu pakcik buat bulatan kat kelilingnya."
adehh..bijak gak pakcik ni berfikir...huhuhu..sian jeneral kena tipu..adioss..

No comments: