"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Friday, December 18, 2009

one four three..

aku sgt geram...asal ntah manusia ni ssh sgt nk hargai sumthing yg berada depan mate atau pon yg berada ngan die skang ni..tyme bnde yg die nk tue susah nk dpat..bukan maen lagi..work hard for it..willing to do anything to get it but the worse thing, once they get it,they treat it as nothing..jus put it aside..hurmmm...ntahlaa...aku pon kdg2 cm tue gak but aku tgk gak sumthing tu ape...if sumthing tue bnde yg maen2 jew o x penting bg aku..leh la aku wat cm tue..cthnye cm pensil kew..mp3 kew..heels kew...tp if sumthing tue mmg betol2 bermakna and sgt2 penting and memberi kesan dalam idop aku...of coz aku appreciate dat thing gile2...jg die baek2..tp x semua org cm tue...but then bile sumthing tu dh xde..dh ilang dr idop dyorg o dh rosak..barulaa nk regret for it..tyme tu x gune dh..kirim salam je laa..aku tibe2 teringat satu ayat ni..:

"hargailah apa yg kita ada sekarang ini...kerana bila apa yg kita ada sekarang ini hilang dalam kehidupan kita...menyesal pun tak guna..kerana pergi nya tanpa kembali lagi.."

hurrrmm...betol tue..aku setuju..once sumthing tue dh hilang..nk regret pon x guna..buang masa jew..aku gak x fhm ngan sesetengah manusia ni...nape kite je nk kene fhm die..nape die xpenah nk fhm kite..susah la cm tue...biarla same2 memahami...fair n square..jgn ade yg terlebey o terkurang..klo ade terlebey terkurang memahami..mmg x tercapai laa ape2..susah la nk berkomunikasi dgn org cm ni..come laa..give n take..tolerate sikit..pe salah nye saling faham memahami..x rugi ape2 pon...klo x tau nk fhm org laen..tlg BELAJAR cm ne nk fhm org laen...klo xde mase nk fhm org laen..tlg CARI mase tuk fhm org laen...kite ade 24hours..so ade mase tuk di luang kan tuk fhm org laen...n klo dlm diri tue x nk cube tuk fhm org laen..pe kate..duduk je kt mn pulau sowang2 n bertafakur la kt situ..

hidup ni x susah mn pon..if kite x tau nk hargai sumthing...just BELAJAR tuk hargai sumthing tue..dan if kite x tau cm ne nk fhm org laen..just BELAJAR tuk memahami org laen tue cm ne..dats y blaja tue di tuntut seumur hidup kite..byk bnde kite kene blaja..bukan dari aspek akademik but also ttg kehidupan kite..jgn jd terlalu ego dg diri sendiri...

to sum1..sayer dh penat nk fhm kamu..im trying to understand u but seems that it only at my side..ur side??i don noe..i cant see it..im tired..i try to not give up but i don noe how long i can understand u...sayer dh xtau cm ne nk fhm kmu lg sampai dh mls nk pk ape2 dh..biar je laa..hurmm..sayer harap..kmu boley amek mase tuk fhm sayer pulak k...sayer tggu..

~one four three..(143)~

3 comments:

Abie Aziz said...

wow marahnye bt0l lepas geram. relax.

seng said...

msti ko syg die sgt2 kn,,,hahahaha

Shima Shim said...

abie: aku x mrh just ntahlaa..dissappointed kot..penat lor...

seng:syg?? die?? sape??ahahaha...:P