"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Thursday, April 22, 2010

The End Of My InterN tyMe


17 April 2010

yeahh..the end of my intern tyme.. well what can i say bout my intern since 5 month at Naza Corporation Sdn Bhd?? errmm...lets i story u all... First day intern..gile cuak..dh la dtg awl.nek bus tue..gile independent seh.huhuhu...sampai je naza terus nek lif tekan nombo 9..tingg..kuar je lif,haaa amek ko..terpampang kt depan lif "NAZA CoRPORATION SDN BHD"..aisehh..nk jumpe sape ni..yg person incharge pon x nmpk btg idung..tbe2 sowang mamat ni lalu..aku pon tye..

"encik..bdk intern nk lapor kt ne eyh..?"


die pon jawab.."ouh..ermmm..duduk la dulu.."..aiseh..cm x jwb soklan je..dan mamat tue adelah Yusrizal..ahahaha...

so..first day kt situ gile bosan..muka buat baek jew..akak2 account department aja aku keje yg kene buat..tyme tu duk tmpat Kak Julie..sebelah Kak Lyn coz Kak Julie x dtg..Kak Lyn ni la yg aja aku n jwb semua soklan aku ttg UBS system..Kak Fasha pon tolong aja sama..tyme2 ngah wat keje,liza duk msg ckp die xde keje n bosan..tyme rehat sempat kol bib..huhu..hurrmmm..awal2 masuk mmg byk keje..aku pon was2 dpt siap kn o x..nk x nk kena yakin..awal2 mmg byk gak kuar masuk bilik acc dept..tiap2 minit coz x fhm punye psal..nek segan plak aku nk tye byk2..tp kate org.."malu betanya sesat jalan.."...


Bulan pertama dok mengira ari bile nk abes intern..aisehh..mmg gile arr..ade lg 4 bulan kot..x bese agi ngan dunia keje..bg aku tyme tu aku sggup study..hadap buku, exam, quiz, assignment, presentation and final exam..mmg gila different..tyme study, dlm clas even korunk x suka subject tue korunk stil boley ponteng o tdo..hahaha (tdo?? aku slalu je ttdo dlm clas..dh la duk dpn skali..tp owez selamat dr kantoi...:P )..dlm klas korunk leh buat bising..gelak ramai2..gossip..dtg lmbt..cuci mata..men baling2 kertas..tp bile intern..korunk lupa kan laa..u need to focus more rather than hve fun..stress die mmg laen dr blaja...adoiii..tyme tu no choice..yg aku harap 5 bulan akan blalu ngan cpat nye..x larat nk bgun pg..waaaa..

But lama2..korunk akan rase best lak intern ni..bile dh dpt sesuaikan diri..everything will be okay..njoy and epi jew..nk2 bile ade kwn2 intern yg best cm Shira..Iwan..Shai n Dila..lg best bile dpt supervisor yg best n ok mcm Kak Lyn..Kak Julie n Kak Fasha..akak2 ni la yg owez aja mcm2..aja bnde baru yg aku x tau..thanx akak2 semua..Office mate pon mmg best laa..semua ok..semua jenis yg friendly,kind n njoy..dats y bile kt office x rase tension je slalu..ade je cite2 yg dyorg ni borak ant dyorg..mmg best n cool laa..ouh bnda paling teruk pnh aku lakukan tyme intern adelah dtg lmbt sebyk 7x pd bulan March jew..hahaha..gile arrhh..


17 April 2010..


sgt suke..finally im not practical student anymore..satu fasa aku dh dpt lalui ngan baek..hanye tggl viva je lg..now dlm proses menyiapkan slide n prepare for it..sehabisnye semua tu..its mean, abes la sdh sesi pmbelajaran aku sbg student UiTM bandaraya Melaka..hurmmm..sedey mmg sedey,,pas ni mst jrg turun melaka..a lot of memories there..semua nye akan ku simpan n semat dlm2 kt ati aku..so..aku cuti seminggu smpai 26 ni..seminggu ni gak la kene setle kn report n wateva..viva di jangka dlm mingu t'akhir april..
yeaahh..pas ni aku keje kt Naza..alhamdulillah rezeki di situ..tp aku still terikat dgn PNB dlam ms 3 bulan..smpai september ni..and terikat ngan JPA gak..after abes ni,kena anta srt tamat pengajian kt dyorg n just wait what next..for me..just grab peluang yg ade skang..skang ssh nk dpt keje kn..:)

so..last word from me...
aku akn tempuh satu lg fasa pas ni..fasa bekerja..everything akan bermula dan aku pasti byk yg akan aku tempuh..nk x nk aku kena face it..even pahit..aku xde pilihan..aku hara,permulaan yg baru ni disertai dgn keberkatan dan keredhaan Allah..permulaan yg baru ni gak, segala impian,cita2 dan plbgai rancangan dh aku buat...aku cuma perlu laksanakan..mama ckp..

"ape pon kite buat..kite kene tekad"
"jgn ikot dan dgr ckp org laen..ikot ape yg shima rase"
"if shima yakin..buat je laa"


yeahh..still wit my prinsip..teruskan melangkah tanpa berpaling and owez believe wit myself..
that is Norhashima Bt Mohd Hashim..

I love myseLf

No comments: