"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Sunday, July 11, 2010

wow..Great!!

hari ni dh masuk kali kedua my class for MBA..sabtu lepas class Managerial Economy..satu class jew..but today, i hve 2 classes start from 9 am until 3.00 pm and 3.00 pm until 9.00 pm..goshhhh!!! today classes are Corporate Finance and Financial Risk Management..gilerr penat..tp itulah keputusan yg aku buat..no turning back shima n just go forward..

memang lain bila study di kalangan student yg bukan sebaya kita n berlainan pekerjaan..kebanyakkan nye lebih dewasa drpd kite..d best thing is i learn new thing here and feels new situation here..situasi ni buat aku lebey bergaul dgn mereka yg lebey dewasa dan mempunyai pikiran yg lebih matang..selalunye mereka lebey kaya dgn pengalaman n cara berfikir yg berbeza..so, dr pergaulan ini, sedikit sebanyak memberi aku lebey input ttg dunia pekerjaan yg mereka boley kait kan dgn pembelajaran..bg mereka, mereka adaptkan ape yg mereka aplikasi kn dgn ape yg mereka akn belajar..dr situ aku rase yg aku ni sgt kecik n jumud..huhuhu...

sdh 3 class aku lalui n ari2 ku mula sibuk dgn assigmnt n tutorial..normal things in study..but i enjoy it..take all of these as advantage for me to be on their way of thinking, knowing bout thier working field n learn how to adapt the current situation that we owez appy on what we will learn..

caiyokk shima..
jgn mls2...
never give up yaaa...

7 comments:

tongah said...

bagus2..sambil p class..sambil timba pengalaman.. :)

shikamazan said...

wah dh start kelas la die..ni yang tercabar ni..adeh nk abis cepat2 ni klau x die abis dulu huwaaaa

Shima Shim said...

tongah: aah..btol tp adoiiyaii gile lm dlm class tue...nantok..siap bekal nescafe mocha tin ngan mentos n kcg lg..hahah:P

mazan: huhuhu..kite nk kejar die dr blakang..pas tu potong die..huhuhu:)

tongah said...

kacang lg ke hehe..bila u nak bekalkan i lak
hehehe

Shima Shim said...

huhuhu..
dh lm x mam kcg:P

Abie Aziz said...

Wahhh ape maen kejar2 neyh ;p
Gud Luck Syg.

Shima Shim said...

hahaha...
aku nk men police sentry ngan ko lak..
mekaseh yunk...