"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Friday, January 18, 2013

Kenapa dan kenapa?

Kadang2 rasa tersangat lah berputus asa..Kadang2 rasa tersangat la bersemangat..Bila bersemangat rasa macam semua nak buat.Rancang tu rancang ni.At last, perlaksanaan nye tak ade.Kenapa kenapa kenapa dan kenapa..Jawapannye..TAK TAU NAK BUAT MACAM MANA..TAK BERANI NAK BUAT..TAK TAU NAK MULA DARI MANA DAN BLA BLA BLA..eh..banyak pulak persoalan yg timbul lepas tu..last2,tidak ade ape ape yg berlaku..
 
Bila fikir fikir balik, perjalanan hidup hari ini jauh menyimpang seperti ape yg di rancang dan di impikan..dalam banyak2 perancangan dan impian, hanya satu dua kerat je yg berhasil selepas "beberapa tahun".di ulang ye.."beberapa tahun"..bukannya tak gembira dan tak tau bersyukur tp aku sepatutnye boleh capai lebih dari itu..sebab ape,sebab "kalau orang lain boleh,kenapa aku tak boleh"..dan aku tau ape penyebabnye membuat aku dan mereka berbeza..iaitu diri aku sendiri..kenapa diri sendiri? sebab hidup kita, masa depan kita, kita yg tentukan. kalau kita nak sesuatu,pergi ke arahnye dan capai la sesuatu itu.dapat atau x dapat, semua tu bergantung pd ape yg kita buat utk mencapainya bagaimana utk mencapainya dan bila utk mencapainya.
 
hmmm..ntahla..sudah terlalu jauh ketinggalan..terlalu banyak yg di sia sia kan~

No comments: