"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Monday, September 22, 2014

Aku redha andai ini perjalanan hidupku..

Terlalu sedih dan sakit bila impian dan harapan yang kita bina bersama orang tersayang musnah sekelip mata...
Sakit bila terlalu menyayangi..
Sakit bila terlalu merindui..
Apa lagi daya yang ada..
Dah habis usaha..
Dah habis ikhthiar..
Dan..
Ianya musnah dan tetap berakhir..

Terkilan..bukan menidakkan takdir Allah..
Tapi aku tahu..ianya boleh diselamatkan lagi..
Tapi keputusan telah dibuat..
Keputusan yang muktamad..
Keputusan yang berani..
Tanpa kompromi..

Ya allah..hanya kau yang tahu betapa sakit,perit,pedih dan terlukanya hati ini..
Ya allah..hanya kau yang tahu betapa sayang dan rindunya hati aku..
Ya allah..terlalu sakit..sakit dan sakit...

Siapa sangka..ku sangka panas hingga ke petang.
Tapi rupanya..hujan turun di tengah hari..
Saat aku mulai kecapi bahagia dan semakin hampir mencapai impian..
Di saat itu..semuanya musnah..
Allahu..tidak terluah oleh kata-kata..
Tidak tergambar oleh fikiran..

Tiada perkataan lain dapat ku gambarkan perasaan ku sekarang..
Selain dari sakit..pedih..dan kecewa..
Aku tau aku perlu bangkit..
Tinggalkan semua kenangan,impian dan harapan itu..
Walaupun susah..aku mesti bangkit..
Mengosongkan segala jiwa dan fikiranku..
Aku mesti kuat walaupun payah..

Aku redha andai ini ujianNYA..
Aku redha andai ini takdirku..
Aku redha andai ini perjalanan hidupku..

Terima kasih ya allah kerana berikan aku kebahagiaan walau seketika..
Terima kasih kerana menghadirkan dia dalam perjalanan hidupku..
Cukup indah..
Cukup manis..

Ya allah..kuatkan lah hati ku..
Tabahkan la diriku..
Bantulah aku..
Aku tidak pernah lupa untuk berdoa di setiap sujud ku..di setiap masa lapangku..
Agar kebahagiaan itu milik aku...

Ya allah..sampaikanlah padanya..
Diri ini terlalu menyayangi dan merinduinya..
Cukup lah dia tahu..
Selama ini..
Akulah insan yang tak pernah putus menyayangi dan merinduinya..

Ya allah..Jagakan lah dia untukku..
Pandulah dia ke arah kebenaran..
Jauhilah dia dari kemungkaran..

Allahu..
Allahu..
Allahu..
 
Bantulah aku Ya allah...

No comments: