"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Thursday, November 26, 2009

Kerisik vs Gula Kabong..

Rasa2 ade persamaan x antara kerisik ngan gula kabong ni?? If dr segi kategori..mmg sama iaitu bahan utk masak tp dr segi fizikal jauh bezanye..tibe2 teringat kt sowang kwn aku ni bile ckp psl 2 bnde ni..bile ingat2 balik, comel je die ni and wat aku gelak sowang2..tyme tu diploma kt kedah..kite org ngah cite psl rendang ayam..

Me : weh..nk masak rendang ayam kene buh kerisik..kerisik tue biar yg betul2 hitam n berminyak bile korunk tumbuk..

myFwen : ouh..kerisik eyh..ckp psl kerisik ni..hari tue tyme aku g tanjung dawai ngan family aku..aku nmpk byk kerisik kt situ...

Me : kt tanjung dawai pon ade jual kerisik eyh..ooo..baru aku tau..

myFwen : adelah..kerisik yg kaler coklat kn..? yg btuk cm silinder tue kn?? Yg keras tue kn?

Me : haaa???..kerisik x keras n bukan cm silinder laaa...yg ko ckp tue bukan kerisik laa..

myFwen : abes yg aku tgk tue ape weh???..(dgn muke konfius..)

Me : weh..itu gula kabong laa..alahaaii ko ni..masuk dlm rendang gerenti manis jdnya..sengal tol la ko ni...hahahaha..(gelak ramai2 satu bilik..n muke die blushing gile..)

Aiyarrkk..comel tol kwn aku ni..yakin je teka tu kerisik..jauh beza kerisik ngan gula kabong..huuhu..since dr ari itu, die dh knl dh kerisik tu ape..:P

5 comments:

Abie Aziz said...

Huhuhu aku pun ada time saat itu kan kan. Nak kate terasa mcm hot je mak nyah! :P

Shima Shim said...

aah..ko mmg ade..
xde ko..mmg x jd cite ni...
ahahaha..:P

seng said...

gadoh kt ne ni?aiyaa,,,hindraf ka?

Abie Aziz said...

ade ala2 gadoh ke. mcm termalu jek ade la. ahaks :P

Shima Shim said...

seng ni bukan kes gado ni..
ni kes nk malukan org..
wahahaha..
suke aku..:P