"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Monday, November 2, 2009

Dont Judge BoOk by its CoVer..

nape people owez judge book by its cover..i mean..suke nilai org dr luaran..dari segi pakaian kite and dari segi sosial xtvt kite...org tue2 pnh kate..x kenal make x cinta..mean kite x leh la nk make physical assumption kt seseorang tue..pe kate kite knl dulu org tue cam ne..jgn la nk tuduh-tuduh je org tue jahat..org tu x baek..org tue sosial...kdg2..ape yg kite pakai n buat..x semestynye melambangkan sape diri kite sebenarnye..
Allah bg kite akal untuk berfikir..guna kan akal yg Allah bg tuk kite menilai dan mengenali org laen...kdg2 kite nmpak org tue cm jaat tp x semetinye ape yg kite nmpak tue btol..luaran kite x mencerminkan dalaman kite..ntahlaa..kdg2 agak pelik dgn org yg suke judge org dr luaran ni..td tyme aku on9 fb..tibe2 ade sum1 tego...die kate kt aku..
"awk ni comey..kurniaan tuhan..tp itu luaran..tp awk jgn la sia2 kan kurniaan tuhan tue ngan kehidupan sosial awak.."
aku x marah pon kt org tue..betol la kate die tue tp die kenal kew sape aku smpai die nk judge aku cam tue..dari kate2 die..die nk kate yg aku ni totally jahat n sosial..is it me???..aku ni bukannye baek sgt pon tp im not dat type of person yg suke sia2 kan my life wit bnde2 yg x elok..sosial ke seseorang tue jika org tue hang out ngan kwn2..dlm stp ape aku lakukan n pergaulan aku..aku tau it should hve limit..i noe my limit..do n don't..satu bnde yg kite harus admit sampai ari ni adelah..kite x kn pernah lari dr "menilai sesorang dr luaran.."

No comments: