"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Sunday, February 28, 2010

REaLLy Miss U daMN Much..


17 Januari 2010

Genap setahun pemergian arwah wan..Sedar x sedar dh setahun berlalu. Setahun jugak la aku menjalani hari-hari ku tanpa insan yg paling aku sayang.Aku sgt sayang kn arwah wan aku..Sejak aku kecil..seusia 2 minggu, aku telah di jaga oleh wan dan atok.Jadi aku merupakan cucu kesayangan mereka..huhuhu..Setelah pemergian arwah atok, arwah wan la yg menjaga aku dan sepupu aku..aku lebey rapat dgn arwah wan aku..Kadang2 bile mama aku marah aku, mesti wan aku akan bela aku..huhuhu..ape2 je yg aku nak, mesti aku akn ckp dengan arwah dulu..lepas tue baru ckp kt mama. So..bile mama x bg, arwah mesti ckp kt mama suh bg..nakal btol aku ni..

Arwah mmg sangat tegas..die x bg aku kuar malam or even kuar ngan kwn2 pon mst balik cepat..huhuhu..if x..balik je umah, mesti die membebel..kadang2 aku buat tak tau je..dh penat die bebel, die berhenti laa..Arwah mmg kuat berleter..setiap mase ade je yg nk die leterkan..kdg2, tension gak dgr die berleter tp die slalu ckp..

“nanti bile wan ko dh xde..senyapla umah ni..”

Aiyarkk..aku ngan along terus senyap..hurmm.

Aku mmg sgt syg kn arwah..sampaikan aku dpt tawaran masuk sekolah asrama pun aku x g sebab xnk jauh dgn arwah..tp bile aku dpt tawaran uitm nun jauh di kedah..aku terpaksa pergi..mmg berat hati ni nk g tp ni berkaitan dgn mase depan aku..Aku still ingat..bile setiap kali aku beri tahu pasal keputusan peperiksaan aku, die mesti nanes..arwah nanes sbb aku dpt keputusan yg baik..kali terakhir aku lihat arwah nanes bile die tgk gambar konvo aku..time tue arwah dh sakit dan x boley bangun dh..Die suruh along gantung gambar konvo aku betol2 kt dinding depan katil die..urmmm..:(

Tuhan lebey sayang kn arwah..aku terkilan sebab aku x jaga arwah dgn baek ketika die sakit dan aku x berada di sisi die masa arwah meninggal..sedangkan masa tue aku boley balik..tp aku x balik..sampai sekarang aku terkilan..mungkin bukan rezeki aku tuk berade di sisi dia..

Aku sgt rindu arwah wan..aku rase betol2 kehilangan..kalau di beri peluang untuk menjaga arwah, aku janji akan jaga die betol2 tp mana mungkin ade peluang itu..ape yg mampu aku lakukan ialah membaca al fatihah dan yassin untuknya..

Semoga arwah dicucuri rahmat..

Al-Fatihah...

2 comments:

Abie Aziz said...

mmg touch gler. i know how much u love ur wan. pray for her always k.

Shima Shim said...

thanx..
im speechless..~