"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Friday, December 5, 2014

#mendongakkelangit

Menyesal? - Tidak
Sakit lagi hati kau? - Kadang-kadang
Marah lagi? - Hmmm
Kecewa? - Ya
Masih menangis? - Masih
Kenapa? - Meluahkan yg tak terluah
Sampai bila? - Bila sampai waktunya nanti
Apa yang kau fikir sekarang? -Entahlah
Apa kau rasa? - Macam-macam
Apa kau nak buat? - Teruskan berdoa
Apa yang kau doa? - Biarlah hanya aku dan Dia yang tahu
Apa yg kau harapkan? -Punya rasa kuat dan tabah
Lagi? - Tak ada
Kenapa? - Sebab semuanya dah musnah
Allah tu ada kan? - Sentiasa
Yakin kan dengan Dia? - Yakin
Jadi? - Berserah sahaja pada Dia.

"Rabak dia, tersimpan kemas di-balik senyumnya yang masih manis.Tanpa kau tahu hampir sepertiga malam-malamnya terlalu sibuk dengan bisik-bisik halus yang terbang di dada langitNya..menuju Dia"

#mendongakkelangit

No comments: