"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Wednesday, January 7, 2015

07 Januari @1552


Rabu, tujuh januari dua ribu lima belas, jam tiga lima puluh dua petang...

Melihat ke luar, tak nampak satu pun bangunan..Hujan lebat..
Aku suka hujan sebab antara doa yang mustajab adalah ketika hujan turun. Sewaktu hujan turun, pintu langit terbuka, Allah menurunkan rahmatNya maka berdoalah bersungguh-sungguh kepada Allah.

“Dua doa yang tidak pernah ditolak ;doa ketika waktu adzan dan doa ketika waktu hujan”.(HR. Hakim/dishahihkan oleh Adz-Dzahabi ).
  
Tadah tangan, berdoa.

No comments: