"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Wednesday, January 14, 2015

Tiada Sebab Untuk Berhenti Berdoa Kan?

Kadang-kadang kita akan bertemu dengan jawapan 'tidak' atau pun 'bukan' untuk setiap usaha dan doa kita.
Tapi itu bukan bermakna kita tak layak dapatkan sesuatu. bukan bermakna itu adalah hukuman. Boleh jadi ia merupakan suatu pengajaran agar kita terus memperbaiki diri, hati dan iman.
Kerana mungkin, pada suatu ketika, di tempat lain, dalam suasana lain, kita akan dapat sesuatu yang lebih baik dan lebih indah daripada apa yang pernah kita bayangkan.

Kita kenalah belajar untuk sabar dan redha, belajar untuk menerima bahawa kadang-kadang apa yang kita nak sangat tu, bukan untuk kita. InshaAllah akan ada ruang dan peluang lain untuk kita mendapatkan sesuatu yang lebih baik. Asalkan, jangan pernah berhenti yakin pada DIA.
Teruskan solat, doa dan sabar. Kalau sesuatu tu memang baik untuk kita, Allah akan mudahkan. Dan kalau sesuatu tu memang tak baik untuk kita, Allah juga yang akan tunjukkan jalan keluar.

Ingat..

Ada masa apa yang kita rancang dalam hidup tidak menjadi.Namun kita kena sentiasa berusaha & doa. Sebab Allah tak pernah hampakan doa manusia. Allah akan perkenankan doa melalui jalan berbeza tapi sebenarnya itulah yang kita minta sebelum ini.

"..Aku tidak tahu bila dan apakah Allah akan makbulkan doaku, namun ia bukan sebab untuk aku berhenti berdoa.Tidak subuh hari, masih ada zuhur, asar, maghrib dan isyak. Tidak lima waktu, mungkin pada tahajud.Hakikatnya, doa itu membuatkan kita merasa lebih dekat dengan Allah.."

No comments: