"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Tuesday, January 27, 2015

Semua orang akan jumpa bahagia masing-masing~

Ketika Ummu Salamah bersedih kerana kehilangan suami, Rasulullah SAW mengajar Ummu Salamah berdoa kepada Allah agar digantikan dengan suami yang lebih baik. dan memang benar Ummu Salamah mendapat suami yang lebih baik, apabila Rasulullah SAW sendiri menikahi beliau.

Move on, stop grieving. 

Even though you lose something good, maybe you will gain something much better. Who knows? Allah has planned everything.

Semua orang akan jumpa bahagia masing-masing. Bila? redha, dan sabar.... tapi diri sendiri kena usaha untuk bangkit dari kesedihan. Kalau tak, selamanyalah akan dibutakan oleh kenangan.


credit to: Aku Islam & Sederhana-Indah

No comments: