"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Thursday, October 16, 2014

Coretan Sang Putera Lipas~

Sang Putera Lipas menulis pd 23 Julai 2010:

".....Untuk dirungkai dan diucapkan memang begitu sukar..
Lebih-lebih lagi apabila hati tanpa kepastian dan tidak yakin..
Ditambah pula dengan badai yang selalu memukul hati..
Memberontak mengatakan sesuatu..
Menguatkan rasa untuk memiliki dan juga menjauhkan apabila tidak dapat mencari jawapan..
Itulah hidup yang penuh dengan warna-warna kehidupan..
Seperti mana pelangi..
Sekejap-sekejap sahaja dapat pandang pelangi..
Bila aku ajukan soalan..
Kau menjawab apa yang aku rasa..
Itulah yang aku cuba terangkan pada kau..
Mungkin salah aku menunjukkan macam ini..
Sekurang-kurangnya kau faham..
Aku mentari tapi tak menghangatkanmu.."


****Andai hati tidak pasti..andai hati tidak yakin..andai hati memberontak..andai hati mengatakan ingin memiliki..Janganlah menjauhkan andai masih tidak dapat mencari jawapan.Letak la tangan pada dada..Rasa lah degup jantung..Jantungmu dan jantungnya..Pejamkanlah mata..Bayangkanlah segala kenangan indah bersama..Bayangkanlah setiap kegembiraan yang dilalui..Bayangkanlah setiap detik bersama yang membuatkan diri mengukirkan senyuman.Andai masih terasa kebahagiaan itu..Senyumlah..Bukalah mata..Jawapannya sudah ada..Maka tetapkanlah hati untuk terus memiliki sepenuhnya..Carilah dia..Pergilah pada dia..Katakanlah pada dia..agar dia tidak hilang seperti pelangi..Ingatlah..kegembiraan akan dapat dirasa dengan hati yang ikhlas memaafi..Kelukaan hanya dapat dirasa dengan hati yang tidak boleh memaafkan...
Janganlah menjauhi tapi datanglah mendekati..
Itulah dia keyakinan diri..****

Menyayangi seseorang itu tiada batasnya..
Sebanyak udara dan buih di lautan..
Yang tak mampu dikira oleh akal..

No comments: