"Inilah perjalanan hidupku.Allah Ta'ala yg letakkan aku disini.Semua ini perancangan Allah.Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapanNya.Dan aku terima Qada dan Qadar diriku.Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.Terima Kasih Ya Allah kerana mengasihiku..."

..........................................................

..........................................................

Tuesday, November 4, 2014

Terima Kasih atas apa yg kau dah lakukan..

Kenapa tak pasti dgn perasaan kau terhadap aku sebelum ini?
Kenapa hati kau mati terhadap aku?
Kenapa kau tak tenang bila bercakap soal sayang?
Kenapa kau mula tak ambil tahu pasal aku sebelum ini?
Kenapa kau tak nak langsung berjumpa aku sebelum ini?
Kenapa kau mula dingin terhadap aku sebelum ini? 
Kenapa kau suka marah aku bila aku buat sesuatu untuk kau sebelum ini?
Kenapa kau tolak aku mentah-mentah dalam hati dan hidup kau?
Nahhh..jawapannya..
Sebab kau mencari dia..
Sebab kau mengejar dia..
Sebab hati kau mula beralih pada dia..
Sebab kau ada dia..
Semuanya berlaku tepat pada waktu kehadiran dia..
Kau terlalu kejam..
Kau musnahkan semuanya..
Kau hancurkan semuanya..
Kau lelaki yg tidak bertanggungjawab..
Kau lelaki pengecut utk menghadapi setiap masalah..
Ye..memang kau tak rasa apa-apa dengan apa yg terjadi..
Memang kau tak menangis..
Memang kau tak sakit..
Memang kau lena tidur..
Memang kau kenyang makan..
Memang kau masih boleh tersenyum..
Memang kau boleh beristirehat dgn enaknya..
Nak tahu sebab apa?
Sebab kau yg buat semua ini terjadi..
Sebab kau boleh bergembira kerana ada dia..
Sebab kau lah pemusnahnya.. 
Berbahagialah kau dgn penderitaan aku..
Berbahagialah kau dgn setiap air mata aku..
Berbahagialah kau dgn dia..
Satu hari nanti kau juga akan jatuh tersungkur seperti mana aku sekarang ini..
Dan ketika itu,baru kau sedar yg kau telah menganiaya aku dan keluargaku..
Kau telah pijak-pijak maruah aku dan keluarga aku..
Terima Kasih atas apa yg kau dah lakukan..

No comments: